به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت هفته ملی کودک، زهرا دهستانی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان و دو نماینده از قصه گویان شهرستان بافق با حضور در دفتر فرماندار بافق، با سید مهدی طلائی مقدم دیدار و گفتگو کرد.

زهرا دهستانی در این دیدار با اشاره به حضور گسترده اعضای کانون در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: بیش از 50 نفر از دختران و پسران، مردان و زنان و مادربزرگ و پدربزرگ های بافقی در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره شامل پنح بخش‌ «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» (۹۰ ثانیه) و «پادکست» است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافق یاد آور شد: در بخش دختران و پسران فاطمه شاطرحسینی، مقام سوم استان و خانم ها ستایش رحیمی، عارفه السادات میرسلیمانی، مریم عبدالله زاده و آقایان سیدعلیرضا میرسلیمانی و مهدی تفکری وارد مرحله دوم جشنواره شدند.

وی با اشاره حضور خود در جشنواره به عنوان یکی از شرکت کنندگان در بخش زنان و مردان ، گفت: بنده با قصه‌ی «حاکم نادان و دزدبد جنس» حائز رتبه برتر استان یزد شدم.

به گفته دهستانی در بخش قصه گویی مادربزرگ و پدربزرگ ها، خانم مرجان دهستانی از بافق حائز رتبه شایسته تقدیر شد.

فرماندار بافق در این دیدار ضمن تبریک روز و هفته ملی کودک، از کودکان به عنوان سرمایه های هر کشور هستند یاد کرد و گفت: توجه به سلامت، تحصیل، امنیت؛ نشاط وعلاقه کودکان هموار جزء اولویت‌های هر جامعه‌ای است.

سید مهدی طلائی مقدم، معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان فعال در عرصه های هنری و ادبی را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: قصه‌گویی یک سنت عمومی و جزیی از فرهنگ و گذشته ماست، برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی تلاش کرد.

در پایان این دیدار دو نفر نماینده قصه گویان شهرستان با اهدا هدیه از همراهی های فرماندار بافق تقدیر کردند و فرماندار بافق نیز با اهدا لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.