در یازدهمبن روز از سال جدید برگزار شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ صبح امروز همزمان با یازدهمین روز از سال جدید و مقارن با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) آیین افتتاحیه جشنواره نوروزی پارک آبشار بافق با حضور فرماندار و معاون فرماندار بافق ، بخشدار مرکزی ، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان محلی و میمانان نوروزی در محل این پارک برگزار شد.

فرماندار بافق در این مراسم ضمن تبریک سال جدید و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) با ابراز خرسندی از همصدایی و وحدت شکل گرفته در بین مسئولان نهادها و ارگان های مختلف پیرامون موضوع گردشگری در شهرستان گفت:در مباحث برنامه ریزی مهمترین اصل ، وجود همدلی و همصدایی می باشد که خوشبختانه در این زمان همه در موضوع گردشگری همدل و همصدا شده اند.

"سید مهدی طلایی مقدم" با بیان ظرفیت های مختلف شهرستان بافق گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های شهرستان بافق صنعت گردشگری می باشد که در سند توسعه شهرستان هم مورد توجه واقع شده است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش های دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: تلاش داریم با فراهم آوردن زیرساخت های لازم در زمینه گردشگری و توسعه این صنعت، نوروز سال 96 زیباترین نوروز در این بخش برای شهرستان بافق باشد.

شهردار بافق نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های جشنواره نوروزی پارک آبشار گفت:

نخستین جشنواره نوروزی به مدت سه روز در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین در این مجموعه تفرجگاهی برگزار می‌شود.

"سیدعلی نوروز زاده" هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای روح‌بخش و با نشاط عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری این قبیل آئین‌ها در ایجاد روحیه سالم بین جوانان و تعمیق باورهای ایرانی و اسلامی تاثیر بسیاری بر جا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر جشنواره نوروزی، برنامه‌های دیگری نیز به مناسبت ایام نوروز در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل اقدامات و خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و گردشگری است که از صبح روز ۲۹ اسفندماه آغار شده و تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

نوروز زاده در ادامه برنامه‌های پارک آبشاردر ایام تعطیلات نوروز را یادآور شد و افزود: اجرای ورزش باستانی زورخانه ، تور گردشگری بازدید از اماکن دیدنی بافق، کالسکه‌رانی، پخت و خرید نان محلی تنوری (با دو ست تنور)، نمایش‌های حاجی فیروز و عمو نوروز، چای صلواتی، نقاشی صورت با مداد، نقاشی با آبرنگ توسط کودکان، فضای اقامت کمپینگ چادر، نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش بافق و بسیاری از امکانات لازم برای ارائه آنها و همچنین برپایی غرفه های متنوع و غنی ارائه دهنده خدمات و کالاهای مرتبط با گردشگری یا تاریخ و هویت بافق است.

گفتنی است بازدید مسئولان از فضای مختلف پارک، تماشای نمایشگاه عکس حیات وحش و غرفه های مختلف دایر شده و همچنین اجرای ورزش باستانی زورخانه از دیگر برنامه های این مراسم بود.