مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در سفر به بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در دیدار با فرماندار بافق، گفت: از سفر ریاست جمهوری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بیابان استان در نظر گرفته شده که از این میزان یک سوم آن برای شهرستان بافق است.

محمد رضا آخوندی افزود: عملیات کشت نهال گود گوار در حال انجام است که بیش از سه هزار نهال به منظور تثبیت خاک و جلوگیری از ورود گرد و خاک به شهر، کاشت می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه طبق تعهد حدود یکهزار و ۲۰۰ هزار هکتار دیگر برای پایان عملیات کشت نهال در گودگوار باقی مانده است، افزود: با تکمیل این پروژه تا سال آینده، روز‌های گرد و غبار در شهرستان کمتر از ده درصد می‌شود.

وی گفت: حدود سه میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری به شهرستان اختصاص یافته است که احداث بند خاکی و گوراب‌های منطقه حسن آباد، قطرم و شادکام از این پروژه هاست که طی چند ماه آینده با حضور مسئولان کشوری آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد بیان داشت: این پروژه‌ها در مدیریت روان آب‌ها و منابع آبی شهرستان موثر خواهند بود.

فرماندار بافق با اشاره به همکاری و همراهی شهروندان بافقی در حوزه منابع طبیعی گفت: مردم بافق در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان یزد زبانزد هستند و در حوزه حفاظت از منابع طبیعی رعایت می کنند، زیرا ملاک آن را آینده فرزندان خود می دانند.

سید مهدی طلایی مقدم از خدمات و اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابراز رضایت کرد و خاطر نشان کرد: کمترین شکایت ارباب رجوع به فرمانداری مربوط به این ارگان می باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت عرصه هاي منابع طبيعي در شهرستان مديريت صحيح اين عرصه ها ضروري هست.

طلايي مقدم بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و معادن شهرستان با اداره منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در راستاي توسعه شهرستان باید از همه ظرفیت ها در كنار حفاظت از منابع طبيعي بهره برد.

گفتنی است، در پایان فرماندار بافق به اتفاق مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از اداره منابع طبیعی شهرستان بافق بازدید کردند.