به مناسبت روز کارگر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ به مناسبت روز کارگر و با حضور محمد زاده رحمانی فرماندار، ابوئی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از  55نفر از اعضای تشکل های کارگری و کارگران نمونه شهرستان بافق تجلیل شد.

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در این مراسم ضمن تبریک هفته جهانی کار و روز کارگر و اعیاد شعبانیه گفت: شهرستان بافق یکی از شهرستان های قدیمی استان یزد و در استان از جایگاه ممتازی نیز برخوردار است.

وی در ادامه افزود: حدود 14500نفر کارگر در مجموعه های مختلف در192کارگاه که حدود14150نفر فعال هستند و خوشبختانه آمار بیمه بیکاری طبق آخرین آمار 35نفر بوده است. تعداد شغلی که در سال گذشته ایجاد شد خیلی بالا بود و در نرخ بیکاری نیز جزء سه شهرستان اول استان در زمینه کمترین نرخ بیکاری هستیم.

فرماندار بافق تصریح کرد: بافق برای جذب سرمایه گذار جدید یک خیز بلندی برداشته که باید زیرساخت های آن ار تکمیل کنیم. در بحث گاز در سال1395 با پیگیری های انجام شده در کوتاهترین زمان محلات شهر گازرسانی شد همچنین  گاز سبزدشت نیز افتتاح و گازرسانی به دهستان کوشک نیز عملا با ساخت ایستگاه تقلیل فشار آغاز شده است.

زاده رحمانی به حوزه راه و شهرسازی هم اشاره و بیان داشت: در حوزه جاده و راه های مواصلاتی، جاده بافق- رفسنجان امسال تکمیل خواهد شد. جاده بافق- یزد نیز در مراحل پایانی است و تا ماه آینده 4کیلومتر از 11کیلومتر باقی مانده زیر ترافیک خواهد رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث برق با وجود پست400مگاواتی نخلستان در کشور جزء پایدارترین شهرستان های کشور هستیم. در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در سال جاری 3نیروگاه آغاز به کار خواهد کرد.

در ادامه این مراسم اعضای تشکل های کارگری به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در پایان این مراسم از 55 نفر از اعضای تشکل های کارگری و کارگران نمونه تجلیل شد. بافق خبر/