فرماندار بافق در آیین تجلیل از مدیران زن شهرستان :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همزمان با ولادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور فرماندار بافق از بانوان مدیر شهرستان و کارشناسان فرمانداری تجلیل و تقدیر شد.

فرماندار بافق در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به رویکرد اسلام در اهمیت بالای بانوان گفت: اسلام و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) زنان و دختران را از قعر جهل و جهالت به ماورای عزت و سربلندی حضرت فاطمه (س) رسانید.

سید مهدی طلائی مقدم، از حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگوی زن اجتماعی یاد کرد و خاطر نشان نمود: زنان در صدر اسلام مشارکت همه جانبه ای در جامعه داشتند، مشارکت حضرت فاطمه (س) در عرصه های مختلف اجتماع نیز یک مشارکت وسیع و همه جانبه بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در جامعه گفت: هر جا به بانوان اعتماد کردیم با رفتار و عملکرد مدیریتی که داشتند شاهد موفقیت و پیشرفت در آن حوزه بودیم.

طلائی مقدم مبنای زن را تحمل و تحول عنوان کرد و افزود: ضروری‌ترین امر برای زنان جهت تأثیر‌گذاری بر خانواده به‌عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگ‌ساز، آشنایی با اهمیت نقش مادری و همسری و کارکردهای هر یک از آنها می باشد.

فرماندار بافق با تحلیل جایگاه و مشارکت زنان در فرآیند توسعه شهرستان و اینکه بافق بیشترین تعداد مدیر اجرایی زن  را در استان یزد به خود اختصاص داده است، گفت: واقعیت این است که در جامعه و در دهه اخیر زنان ایرانی با تلاش و همتی که داشتند و با استقامت و صبر در عرصه های مخلتف خصوصا در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی و علمی خوش درخشیدند.

در ابتدای این نشست بانوان مدیر ادارات شهرستان بافق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره خود، پیشنهاداتی از سوی مشاور فرماندار در امور بانوان و برخی مدیران از جمله راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه خانواده، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بانوان بافقی در سمت های مختلف استان یزد، راه اندازی کلینیک مشاوره و روانشناسی کودک، گسترش پارک بانوان، پارک سرپوشیده ویژه کودکان، ورود زنان در حوزه کارآفرینی، قرار دادن شهرستان بافق به عنوان شهر پایلوت حقوق کودک، راه اندازی اتاق مادر و کودک در محلات پرتردد شهرستان، راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه بانوان در منطقه سبزدشت، به فرماندار شهرستان بافق اعلام کردند.

گفتنی است در این مراسم فرماندار بافق علاوه بر مدیران زن شهرستان از دکتر " کوهگرد حسینی" به صورت ویژه بعنوان مدیر موفق شهرستان بافق تقدیر کرد.