به گزارش روابط عمومی فرماندری بافق؛ با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فرماندار و بخشدار مرکزی بافق و جمعی از مسئولان دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای قطرم و شادکام از توابع بخش مرکزی شهرستان بافق افتتاح و به بهر برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت :برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی تا سقف 50میلیون تومان تسهیلات و اعتباراتی هم در این راستا اختصاص داده شده است .

وی با بیان اینکه استان یزد رتبه اول بوم گردی درکشور را دارا ست افزود: تاکنون 47 اقامتگاه بوم گردی در استان یزد فعالیت می کنند .

فاطمه دانش یزدی افزود : تحقق اقتصاد مقاومتی ، اشتغال پایدار و احیاء فرهنگ و سنن بومی روستاها از مهمترین اهداف اقامت گاههای بوم گردی است .

وی با اشاره به اینکه دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری بافق ایجاد شده است، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی، جاذبه های بکر و زیبا و آداب و رسوم منحصر به فرد روستاهای شادکام و قطرم بافق موقعیت مناسبی برای جذب گردشگران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اقامتگاههای بوم گردی در دیگر روستاهای هدف گردشگری بافق به زودی ایجاد می شود افزود: با ایجاد این اقامتگاهها ماندگاری تورسیت ها در شهرستان بافق افزایش یابد .

گفتنی است، این دو اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی و با مشارکت میراث فرهنگی و بخشداری مرکزی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال مرمت و راه اندازی شد.