به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در مراسمی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، فرماندار و امام جمعه بافق، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و جمعی از مسئولان، سه خانه هلال در حوزه صنعت و معدن، طلاب و کارخانجات لکوموتیو به بهره برداری رسید.

فرماندار بافق در این آیین جمعیت هلال احمر را تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه خواند و گفت: مردم دارالشجاعه بافق همیشه در حوزه خدمت رسانی و وظایف انسانی و اسلامی پیشگام بودند.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به تاریخ و تاثیر حاکمان و افراد سرشناس بافق یادآورشد: پیشینه و فرهنگ مردم دیار دارالشجاعه بافق از اصالتی خاصی برخوردار است که می بایست به آن بالید و به آن توجه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به ماهیت هلال احمر و خانه های هلال اشاره کرد و گفت: هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است که بر هفت اصل بنا شده است.

محسن حرازی ‌زاده افزود: اولویت فعالیت های داوطلبان هلال احمر را در سه محور امدادرسانی در حوادث، آماده سازی نیروی انسانی و تکمیل و تجهیز است.

حرازی زاده هدف از راه اندازی خانه‌های هلال را ارائه خدمات بهتر در حوادث با زمان کمتر و کیفیت بهتر بیان کرد و افزود: باتوجه به ماهیت داوطلبانه، این خانه‌ها در سایر فعالیت‌های اجتماعی به عنوان جمعیت‌های هلال احمر کوچک در مناطق دور دست فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در مجموع هشت خانه هلال احمر به صورت داوطلبانه در شهرستان بافق فعال هستند، ادامه داد: خانه‌های هلال در ابتدا ۲ تیم ۱۰ نفره از داوطلبین هستند که به مرور تجهیز می‌شوند و تخصص‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح خانه‌های هلال احمر از مرداد ماه سال گذشته در استان کلید خورد که تاکنون ۶۴ خانه هلال افتتاح شده و تا هفته آینده این تعداد به ۷۰ خانه هلال افزایش می‌یابد.