به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فیوضات و برکات این ماه بزرگ، اظهار کرد: قرآن، دعا و نیایش بهترین وسیله قرب الهی است و روزه‌داری باعث تقرب انسان به درگاه الهی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 14 تیرماه روز قلم افزود: قلم انتقال دهنده علم و تعهد است و ارزش آن به این است که خداوند در قرآن به آن قسم خورده و بزرگان و علمای دینی نیز به آن احترام گذاشته‌اند.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: قلم زمانی ارزشمند است که در راستای ارزش‌های دینی بنویسد و نویسندگان نیز نباید با قلم خود غرور ملی و استقامت و پایداری ملت را نادیده بگیرند.

سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه قلم تصریح کرد: آزادی قلم نباید به ارزش‌های اصیل اسلامی و دینی خدشه‌ای وارد کند و در قلم باید خدمت انسانیت و مبانی اسلامی و دینی باشد.

وی، هنر یک نویسنده را در آزادی همراه با عدم آسیب رسانی عنوان کرد و و بیان داشت: نویسندگان نباید در برابر شهدا و ارزش‌های دینی و اعتقادی بی‌تفاوت باشند و با قلم خود به دشمنان خوشامد بگویند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: قلمی ارزش دارد که در راستای صداقت، پاکی ، اخلاص و دین بنویسد.

سلیمانی در ادامه سخنان خود به دیدار قاریان قرآنی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار دو موضوع قرآن و چالش‌های امروز کشورهای اسلامی توسط مقام معظم رهبری رهنمود شد.

وی همچنین افزود: امروز در کشور ما قرآن فراگیر شده است که هنوز رضایت‌بخش نیست و باید همه معارف قرآنی در همه جای جامعه حاکم  شود و مهم عمل به قرآن است.

امام جمعه بافق در زمینه چالش کشورهای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و ایادی وابسته‌اش با راه‌اندازی گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش قصد دارند به اسلام و اعتقاد مسلمانان خدشه وارد کنند.

سلیمانی عنوان کرد: دشمنان نظام بدانند که مسلمانان با وحدت و همبستگی این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

رعایت تقوای الهی به ویژه در ماه مبارک رمضان، تبيین نشانه‌های انسان‌های مومن، تحلیل شاخصه‌های دینداری از قبیل راستگویی، حسن خلق، صمیمی بودن با مردم، کمک به انسان‌های مستضعف و وفاق و دوستی و تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آنها اشاره کرد.