فرماندار بافق در ستاد سرشماری شهرستان عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق ، قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان یزد و اعضای ستاد سرشماری شهرستان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدا ضمن گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری برگزار می شود گفت : سرشماری کامل ترین و موثرترین شیوه برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور محسوب می شود.

سید مهدی طلائی مقدم طرح سرشماری را به مانند برگزاری انتخابات یک طرح ملی و مهم عنوان کرد و خاطر نشان نمود : اهمیت سرشماری کمتر از انتخابات نیست و همگان باید در این طرح ملی شرکت نمایند چراکه اصل و پایه برنامه ریزی آمار و اطلاعات صحیح است.

وی افزود : این سرشماری برای اولین بار بصورت اینترنتی و بدون کاغذ انجام می شود و لازم است تمام ارگانها و مدیران ادارات و نهادها در جمع آوری اطلاعات این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری شهرستان بافق با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " گفت : اجرای سرشماری به روش اینترنتی و استفاده از تبلت کمک شایانی در صرفه جویی هزینه ها خواهد کرد که به نوعی در تحقق شعار امسال کمک خواهد کرد.

طلائی مقدم با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها می توانند کارمندان خود را به روش ثبت‌نام اینترنتی هدایت کنند، گفت: ترغیب کارکنان ادارات و مردم به سمت ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 باعش کاهش هزینه و زمان می‌شود و می‌توانیم بیشترین استفاده را از زمان داشته باشیم.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان یزد در ادامه این نشست گفت : سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال در بازه زمانی سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و از 24 مهرماه به مدت یک ماه به صورت حضور در سراسر کشور انجام خواهد شد.

محمد حمید فخرالدین با بیان اینکه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن همزمان با سراسر کشور به دو صورت حضوری و اینترنتی برگزار می شود خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵ هزار نفر در کل کشور در رده های اجرایی و ستادی کار برگزاری سرشماری را برعهده خواهند داشت که از این میزان ۶۰۰ نفر در استان یزد مشارکت دارند.

وی با اعلام اتمام زمان ثبت نام متقاضیان مشارکت در سرشماری، میزان مشارکت مردم را 1550 نفر و 5 برابر میزان مورد نیاز اعلام نمود و گفت : حدود ۵۰ نفر برای مشارکت در امرسرشماری شهرستان بافق ثبت نام کرده اند.

فخرالدین مهم ترین مرحله در سرشماری را اطلاع رسانی و تبلیغات در خصوص مشارکت مردم در سرشماری از طریق ثبت نام اینترنتی عنوان کرد و افزود : برای جلب مشارکت مردم نیاز به اعتماد سازی است و این محقق نمیشود مگر با فرهنگ سازی درست و اطلاع رسانی دقیق مسئولان اجرایی سرشماری .

در ادامه پس از ارائه گزارش عملکرد ستاد سرشماری شهرستان بافق ، " مصیب حکام زاده" به عنوان معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری شهرستان بافق معرفی شد .