در راستاي ترويج فرهنگ زكات؛

به گزارش روابط عمومي بخشداري مركزي بافق؛ اولين نشست هماهنگي و برنامه ريزي تشكيل شوراي مردمي زكات روستايي در روستاي مباركه با حضور معاون فرماندار، بخشدار مركزي،مسئولان كميته امداد امام خميني(ره) و شوراي زكات شهرستان، دهيار و شوراي اسلامي روستاي مباركه و امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اين روستا برگزار شد.

بخشدار مركزي بافق در اين نشست با اشاره به اينكه امروزه بايد كرامت و شخصيت محرومين و نيازمندان در جامعه حفظ شود، گفت: بخشداري مركزي آمادگي دارد با حفظ كرامت انساني در جهت رفع نياز محرومين تلاش و كوشش مضاعف را داشته باشد.

رئيس كميته امداد امام خميني(ره) بافق نيز با اشاره به عملكرد 9 اين نهاد در خصوص تبليغ و جذب زكات در شهرستان گفت: جذب زكات در بافق نسبت به مشابه سال قبل طي اين مدت زمان از رشد بسيار بالايي برخوردار بوده است.

سيد رضا هاشمي پور فرهنگ سازي و تبليغ فريضه مهم زكات را در بين اقشار مختلف مردم خصوصا كشاورزان و دامداران مهم ارزيابي كرد و افزود: با تشكيل شوراي زكات در روستا و تبيين برنامه ها و اهداف اين شورا، مي توان با شناسايي نيازمندان در جهت رفع مشكلات و نيازهاي آنان گام و قدم برداشت.

در پايان پس از ارائه نظرات و پيشنهادات حاضرين در جلسه مقرر شد دفتر شوراي زكات روستاي مباركه با همكاري بخشداري و دبيرخانه شوراي زكات شهرستان افتتاح و شروع به فعاليت كند.