به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ اولين پروژه هنري به منظور معرفي پتانسيل و ظرفيت هاي مختلف شهرستان بافق با حضور هفت عكاس برتر كشور در بافق كليد خورد.

فرماندار بافق در جلسه اي كه با هفت عكاس برتر كشور داشت ، هنر عكاسي را شيوه بازگويي رویدادهای اجتماعی ،خاطرات مخلوقات خداوندي دانست و گفت : عکاسی، هنر و پدیده ای است که می آموزد، اطلاع رسانی می کند و به ثبت خاطرات می پردازد

سيد مهدي طلائي مقدم با تاكيد بر اينكه عكاسي در واقع بيانگر زيبايي ها و ثبت تصاوير هنري است خاطر نشان كرد : عکاسى در خقيقت وسيله و هنري است که در آفريدن کار هنرى از آن بهره گرفته مى‌شود.

وي افزود : عکاسى در عرصهٔ خلاقيت با هنر وجه اشتراک دارد ،فرهنگ بدون هنر تبیین نمی‌شود و هنر بدون فرهنگ ریشه ندارد.

فرماندار بافق هدف از دعوت هفت عكاس برتر كشور در باب عكاسي از بافق را معرفي ظرفيت هاي بالقوه شهرستان عنوان كرد و گفت : خروجي عكس شما هنرمندان بانام كشور براي شهرستان بسيار مهم و ارزشمند است.

در ادامه طلائي مقدم به ظرفيت هاي مهم شهرستان بافق در حوزه مذهبي ، گردشگري ، تاريخي ، فرهنگي و طبيعي اشاره كرد و تصريح كرد : شهرستان بافق با داشتن معادن بزرگ ، روستاهاي گردشگري ، اماكن تاريخي متعدد و هنرمندان بانام و بزرگ به ايراني كوچك تبديل شده است و از آن بنام " بافق، ايراني كوچك" ياد مي كنيم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در اين نشست گفت : در اختتامیه این پروژه ، آثار هنرمندان و عكس هاي گرفته شده در قالب كتاب و نمايشگاه كشوري رونمایی می شود.

عذرا كريمي گفت: عکاسان با تجربه و مطرح چون افشین بختیار، نیوشا توکلیان، سید جلال الدین موسوی سپهر، حسین کریمزاده، محمود کشفی پور، پیمان هوشمند زاده و سید بابک موسوی به بافق آمده و اين پروژه هنري را انجام خواهند داد.

گفتنی است: مجری این طرح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری فرمانداری، شهرداری وشورای اسلامی شهر، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ، مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی، اداره محیط زیست ، اداره میراث فرهنگی و انجمن عکاسان شهرستان بافق خواهند بود.