رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور؛

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ يادواره شهداي شهرستان بافق با حضور نماينده ولي فقيه، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد كشور، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار،حجت الاسلام محمد صدوقي يادگار امام جمعه فقيد يزد،  مدير كل حوزه استاندار، مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، امام جمعه و سرپرست فرمانداري بافق، مسئولان و روحانيون، خانواده معظم شاهد و ايثارگر و مردم شهيد پرور بافق در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در ابتدا ضمن تبريك ايام الله دهه فجر خطاب به مردم شهرستان بافق گفت: شما در استان و شهرستان شخصيت هاي بزرگ و افتخارآفريني همچون شهيد آيت الله صدوقي، آيت الله خاتمي، مجاهد نستوه و مبارز انقلابي حضرت حاج شيخ محمد تقي بافقي و شاعر دلسوخته وحشي بافقي را داريد كه باعث افتخار اين سرزمين هستند.

نماینده ولی‌فقیه و معاون رییس‌جمهور در سخنان خود با اشاره به ايام دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گفت: 22 بهمن روز فتح و پيروزي است، روز شادي است، روز امام و شهدا است.

وي افزود: در زندگي مردم روزهاي خاص و استثنايي وجود دارد كه اتفاق خاصي افتاده است، 22 بهمن براي مردم و انقلاب يك روز خاص بود.

حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین شهیدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مهم و ارزشمند دانست و تصريح كرد: راهپيمايي 22 بهمن هر سال ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد و امسال به دلیل یاوه گویی‌های سران آمریکا از همیشه حساس تر و سرنوشت‌ سازتر است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در ادامه با اشاره به رشادت ها و جان فشاني جوانان و مردم هميشه در صحنه ايران در دوران انقلاب و جنگ تحميلي گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده که از اين تعداد 84 خانواده 5 شهيد و 64 خانواده 4 شهيد و بيش از 7 هزار خانواده 2 شهيد بوده‌اند.

حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین شهیدی با اشاره به‌ ضرورت دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ادامه داد: سفارش مقام معظم رهبری این است که "حتماً خودتان و مسئولان به دیدار خانواده معزز شهدا و ایثارگران بروید و سلام مرا نیز به ایشان ابلاغ کنید حتی این دیدارها را ضبط و منعکس کنید تا مردم ما بدانند و این موضوع باید برای مردم ما فرهنگ شود".

معاون رئيس جمهور با تاكيد بر ترويج و رشد فرهنگ ایثار و مقاومت توسط خانواده شهداء و ايثارگران و تلاش براي جاوید ماندن آن، خاطر نشان كرد: ايستادگي ديروز، عزت امروز و تعالي فرداي ايران به واسطه فرهنگ ايثار و مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه امروز همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران است، گفت: موفقیتهای امروز کشور و دولت در مسائل هستهای به‌واسطه خون شهیدان به‌دست‌آمده است.

وي از جمهوري اسلامي ايران به عنوان تنها كشور امن در خاورميانه ياد كرد و اظهار داشت: ايران به عنوان يک قدرت منطقه‌اي از جايگاه مهمي در ايجاد امنيت در خاورميانه برخوردار است و با رهبري خود تامين كننده امنيت در خاورميانه است و اين بخاطر فرهنگي است كه شهدا به دست ما داده اند كه وظيفه داريم اين فرهنگ را حفظ كنيم.

حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین شهیدی با اشاره به حضور مسئولان نظام در منازل خانواده معظم شهیدان و تجلیل از صبر و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران گفت: ما هرچه داریم از شهدا و ایثارگران داریم و یقیناً افتخارات امروز جمهوری اسلامی نتیجه زحمات و صبوری شما است.

وي با اشاره به دیدارهای رییس جمهوری با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: پس از پایان دیدارهای رییس جمهوری با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ایشان هر بار تأکید می‌کنند که ما خود را مدیون شهدا می‌دانیم.