سرپرست فرمانداری بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر روز سه شنبه 25 شهریورماه، با حضور سرپرست فرمانداری بافق، روسای ادارات عضو ستاد و جمعی از نانوایان و مسئولان اصناف شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رنجبر رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان بافق در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای تنظیم بازار ارائه کرد و با بیان اینکه بازار شهرستان تحت نظارت و بازرسی این اداره و اصناف است،افزود: عمده مشکلی که در این حوزه با آن مواجه هستیم بحث کمبود نیروی انسانی در اداره صمت و اصناف به جهت انجام بازرسی ها است.

وی با بیان اینکه 2 اکیپ بازرسی هم اکنون فعال است که تمام وقت خود را صرف گزارشات مردمی می کنند که از طریق ستاد خبری 124 عنوان می شود،افزود: الویت واحد بازرسی و نظارت رسیدگی به گزارشاتی است که از طریق این سامانه به اداره صمت واصل می شود و در صورت منجر به تشکیل پرونده یا عدم پرونده نتیجه به شخص تماس گیرنده ارائه می شود.

رنجبر طی پیشنهادی برای طراحی اپلیکیشنی به منظور بارگذاری قیمت کالا و خدمات شهرستان اظهار کرد: زمانی که یک شهروند به این اپلیکیشن متصل شود،می تواند قیمت کالا یا خدمات را جستجو و با فاکتور واحد صنفی مقایسه کند. این امر از بسیاری تخلفات جلوگیری می کند و باعث انجام کارها به شکل مطلوب تر می شود.

وی ادامه داد: اگر شهروندی متوجه قیمت خدمات بیشتر از نرخ مصوب شد، می تواند در بستر همان اپلیکشین شکایت خود را مطرح کند تا بلافاصله اداره صمت بررسی نماید.

رئیس اداره صمت بافق علیرغم تمام اطلاع رسانی های صورت گرفته، عدم نصب برچسب قیمت کالا را در صدر تخلفات واحد های صنفی دانست و عنوان کرد: عمده شکایت ها در خصوص قیمت میوه و پوشاک است. قیمت میوه هر روز دریافت می شود و می توانیم  با طراحی اپلیکیشن آن را در بستر این سامانه بارگزاری کنیم تا خریداران کنترل کنند.

وی در بحث عودت شهریه مدارس بیان کرد: سال گذشته با توجه به بیماری کرونا مقرر شد هزینه سرویس و فعالیت های فوق برنامه به والدین عودت شود یا با کسب اجازه از والدین برای سال جاری حساب شود. در این زمینه مکاتباتی با مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شد و اقدامات لازم انجام گرفت .

رنجبر با اشاره به افزایش قیمت شیر،تخم مرغ و نهاده های دامی طی دو هفته گذشته، گفت: این موضوع به سازمان صمت منعکس شده تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

طلایی مقدم سرپرست فرمانداری بافق نیز با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت ها عقلانی نیست،تاکید کرد: اکیپ های بازرسی باید نظارت مکرر بر بازار شهرستان داشته باشند و گزارشات نیز به کمیته ارسال شود تا در جریان اقدامات و نتیجه قرار گیرد.

وی در بحث یکسان سازی نرخ نان با توجه به سایر استان های همجوار گفت: این مسئله را به استان منعکس نموده تا تصمیم گیری و اقدامات لازم هر چه زودتر انجام گیرد.

در این جلسه اصناف به بیان مشکلات خود پرداختند و مشکلات نانوایی ها و کارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد.خبر: ن.رادمنش