امام جمعه بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ رؤسای ادارات، نهاد ها،ارگان ها و موسسات صبح روز دوشنبه به مناسبت چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در دفتر امام جمعه بافق با حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دیدار و گزارشی از عملکرد نهاد متبوع خود طی یکسال اخیر را ارائه کردند.

امام جمعه بافق ضمن خوش آمدگویی با بیان اینکه این انقلاب با ایثار و فداکاری شخصیت های سیاسی، اجتماعی و مذهبی در کشور بدست آمده است،گفت: افرادی چون فداییان اسلام ،نواب صفوی،آیت الله سعیدی، اندرزگو و غفاری به زندان ها رفتند و جنازه آنان بیرون آمد،همه برای اهداف اسلام مبارزه کردند، 80 نفر از علما در دوران قبل از انقلاب تبعید شدند و جان خود را دادند تا این انقلاب بدست آید.

وی با اشاره به اینکه کلیه وزارت خانه ها سالی 2 بار عملکرد خود را در اختیار شورای سیاست گذاری می گذارند تا در اختیار ما قرار دهند،خطاب به شهرداری گفت: ساخت برخی بلوار ها به دلیل اینکه بسیار خطرناک است و دید ندارد و افراد با چراغ خاموش حتی در آن مسیر ها تردد می کنند و پیچ و خم های بسیاری دارد که باید در الویت قرار دهید تا جان افراد به خطر نیفتد.

سلیمانی خطاب به رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بافق بیان کرد: برخی روستاهای شهرستان بافق چون کوشک،گزستان و …در گذشته میراث های فرهنگی داشتند که متاسفانه چون در آن اداره میراث فرهنگی برای منتقل کردن این موارد نبود،ناشناس ماند و نیاز است این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

وی در خصوص مسئله پرداخت زکات و سخنان مطرح شده خود در خصوص مطلوب نبودن وضعیت خرما و پسته شهرستان در سال جاری تصریح کرد: در جلسه ای که برگزار شد خواسته شد تا این موضوع به جهاد سازندگی اعلام شود و از طریق کارشناسان بررسی شود تا اگر مشکلی وجود دارد، رفع شود.

امام جمعه بافق تعداد افراد محروم از بیمه که پس از انقلاب اسلامی دفترچه درمانی دریافت نمودند را 700 نفر اعلام کرد و گفت: اوباما در زمان ریاست جمهوری خود تلاش کرد تا برای 40 میلیون جمعیت آمریکا که سیاه پوست و فاقد بیمه درمانی بودند،فعالیتی در این زمینه انجام دهد اما نتوانست، در کشور ایران بعد از انقلاب 700 هزار نفر از افراد محروم بیمه شدند و دفترچه دریافت کردند و این خدمتی ارزشمند برای قشر محروم است.

وی در ادامه گزارشی از دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف پس از انقلاب ارائه کرد و اظهار داشت: صادرات غیر نفتی کشور پیش از انقلاب543 میلیون دلار بود که در سال 95 به 31 میلیارد دلار رسید. در زمینه تولید خوردرو سال 57، 150 هزار دستگاه تولید شد که این رقم در سال 94 به 977 هزار خودرو افزایش یافت،راه های کشور قبل از انقلاب 36 هزار کیلومتر واکنون 210هزار کیلومتر می باشد. در بحث سدسازی قبل انقلاب 13 سد احداث شد که این رقم اکنون به 600 سد رسیده است،در حوزه راه آهن پیش از انقلاب 3.6 هزار کیلومتر و امروز 13 هزار راه ریلی ساخته شده،در بحث دانشگاه و دانش سرا از رقم 220 به  2 هزار و240 رسیده است.

سلیمانی با اظهار رضایت از عملکرد مسئولان،با بیان اینکه روابط عمومی ها را قوی کنید،گفت: اقدامات بسیاری توسط دستگاه ها انجام می گیرد به ویژه در چنین ایامی باید اطلاع رسانی شود تا عموم مردم از آنان آگاه یابند و بدانند بعد از پیروزی انقلاب در شهر چه اتفاق هایی افتاده و امروز در چه جایگاهی قرار دارد.

وی با تاکید بر اتحاد و انسجام در شهر،بیان کرد: نباید گذاشت هیچ مسئله ای که ایجاد نفاق می کند بین بافق با سایر شهرستان های استان رخ دهد.

امام جمعه بافق در پایان سخنان خود با آرزوی موفقیت برای تمامی مسئولان،امیدوار شد تا همه در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی گام های موثر بردارند.

منبع:آفتاب بافق.