به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ فرماندار بافق در بازديدي از اداره هواشناسي شهرستان با فعاليت ها و خدمات هواشناسي اين مركز آشنا شد.

رئيس اداره هواشناسی بافق در ابتدای بازدید توضیحاتی در مورد عملکرد، مسئولیت ها و همچنین شرح وظایف اداره هواشناسی بیان كرد.

سيد مهدي طلائي مقدم ،فرماندار بافق نقش اداره هواشناسی شهرستان را در اطلاع رسانی دقیق و بموقع به مردم و مسئولین مفید و موثر دانسته و با اهمیت شمردن اطلاعات و داده‌های هواشناسی، از دست‌اندرکاران خواست با ارائه پیش بینی هایی با دقت و صحت بسیار زیاد، اعتماد عموم را جلب كنند.

در حاشيه بازديد فرماندار بافق از سايت هواشناسي شهرستان، سيد محمود سبزواري در خصوص سوال اكثر همشهريان درباره نحوه اندازه گيري و اعلام ميزان دماي هوا چنين توضيح داد:اندازه گیری میزان دمای هـوای آزاد در مجاورت سطح زمین یا ارتفاعات بالای جو و تعیین دمای اعماق مختلف خاک از نظر مطالعات هواشناسی حایز اهمیت است. در هواشناسی منظور تز اندازه گیری دمای سطح زمین عبارت از اندازه گیری دمای هوای آزادی که در ارتفاع يك الی 2 متری سطح زمین جریان دارد می باشد .

رئيس اداره هواشناسي بافق تاكيد كرد : هرگز نباید دما یا درجه گرمی را با گرما اشتباه گرفت ، زیرا دما یک کمیت نسبی و مقایسه ای است حال آن که گرما صورتی از انرژی می باشد .