به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ فرماندار بافق در بازديد از كارگاه عرق گيري سعادت بافق ضمن تقدير از راه اندازي اين مجموعه توسط بخش خصوصي و فراهم آوردن زمينه اشتغال گفت : شهرستان بافق با توجه به پوشش مناسب گياهان دارويي و توجه به اين امر توانمندي بالايي در توليد انواع عرق و اسانس هاي طبيعي جهت درمان بيماري ها را دارد.

سيد مهدي طلائي مقدم با اشاره به اينكه طب سنتي از ديرباز نقش بسزايي در درمان بيماري ها دارد خاطر نشان كرد : با کمک طب سنتی و مصرف گياهان دارويي مي توان مسئله سلامتی جامعه را ارتقا دهیم.

وي با تاكيد بر فرآوري گياهان دارويي و بهره‌برداری بهینه از گونه‌های گیاهی با توجه به سند توسعه چشم انداز شهرستان بافق گفت : فرآوري گياهان دارويي علاوه بر معالجه انواع بيماري ها و رونق طب سنتي ، كاربرد فراواني در پزشكي ، داروسازي ، غذايي و صنعتي دارد كه خود ميتواند خود اتكايي ، اشتغالزايي و استفاده حداكثري از توان داخلي در بخش گياهان دارويي و طب سنتي را به دنبال داشته باشد.

بنا به گفته شعبانعلي پاينده كارآفرين اين صنعت در بافق ، كارگاه عرق گيري سعادت با اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال احداث و راه اندازي شده است و قادر است روزانه 200 ليتر انواع عرقيات دارويي را توليد و در اختيار شهروندان قرار دهد.

وي مي گويد : هدف از راه اندازي اين كارگاه درمان گیاهی بيماران با گیاهان دارویی و سایر خوراکی های طبیعی می باشد كه برای رفع مشکلات بدن و بیماری ها با استفاده از طب سنتی و گیاهی به بيماران و مراجعه كنندگان ارائه مي شود.