به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ فرماندار بافق در ادامه بازديدهاي خود از روستاهای بخش مرکزی به همراه بخشدار مرکزی و جمعي از مديران شهرستان به دهستان کوشک از توابع بخش مرکزی رفت و ضمن بازديد از روستاهاي گزستان و هریسک علیا در ديدار چهره به چهره با اهالي مشكلات آنها را مورد بررسي قرار داد.

در بدو این بازدید سید مهدی طلایی مقدم با حضور در گلزار شهدای روستای گزستان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا خواستار بهسازی و تکمیل گلزار شهدای این روستا شد.

طلایی مقدم پس از بازدید خطاب به اهالی و مسئولان شهرستان گفت: اختصاص امکانات لازم در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است که در این راستا توجه به این مناطق را اولویت کاری دولت تدبیر و امید می باشد.

وی در جمع اهالی روستای گزستان افزود: در راستای سیاست دولت تدبیر و امید اقدام به رفع مشکلات مناطق کم برخودار و محروم شهرستان نموده ایم تا ضمن بازدید مدیران مربوطه از این مناطق مشکلات آنها بررسی و در کوتاه مدت اقداماتی جهت رفع آنها صورت گیرد.

فرماندار بافق پیرامون مشکلات اساسی این دو روستا گفت: هر چند در جهت رفع مشکل آب آشامیدنی، بهسازی روستاها ، احیا طرح های هادی این روستا اقداماتی صورت گرفته ولی همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد که با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان این مشکلات به صورت ریشه ای حل خواهد شد.

عالی ترین مقام سیاسی شهرستان همچنین با اشاره به ظرفیت و پتانسیل روستاهای شهرستان بافق خاطرنشان ساخت: تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات فرا روی مردم این منطقه و همچنین توسعه بخش اقتصادی و گردشگری ان را به عنوان یک اولویت کاری تعریف کرده ایم تا مردم این روستا در آرامش و بدون از هرگونه دغدغه امرار معاش و امکانات رفاهی و آموزشی با نشاط به کار و تلاش خود ادامه دهند.

طلایی مقدم در پایان تصریح کرد:کسی که در نظام جمهوری اسلامی دارای پست و مقامی می شود نسبت به قرآن ،دین و شهدا مسوول می باشد و باید تمام توان و نیروی خود را در جهت حل مشکلات جامعه و مردم بکار گیرد.

شایان ذکر است در طی این بازدید پس از بررسی و آشنایی فرماندار ، بخشدار مرکزی و مسئولان شهرستان بافق از پتانسیل ها و مشکلات روستاهای گزستان و هریسک علیا موارد زیر مورد تصویب و قول پیگری و اقدام داده شد:

  • اصلاح گلزار شهدا بر اساس طرح پیشنهادی
  • اجرای طرح پرورش شیلات در استخر های ذخیر آب روستا
  • زیر سازی و سنگ فرش معابر اصلی و فرعی روستا
  • بهسازی ، تکمیل و راه اندازی خانه بهداشت روستا
  • احداث ساختمان و راه اندازی دستگاه تصفیه آب شیرین کن
  • طراحی و ایجاد پارک و مجموعه تفریحی در ورودی روستای گزستان
  • مرمت و اصلاح قنات ، بند خاکی ، مسیر سیلاب و اصلاح آبیاری سنتی از جمله مصوبات این بازدید بود .