به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق، سید مهدی طلائی مقدم فرماندار بافق به اتفاق معاون سیاسی فرمانداری از پروژه احداث طرح احیاء مگامدول ( فولاد بافق کسری) بازدید کرد و از آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه آگاه شد.

فرماندار بافق در این بازدید از تولید آهن و فولاد به عنوان یکی از اساسی ترین پایه های فعالیت های اقتصادی و صنعتی یاد کرد و گفت: انتظار می رود با توجه به رشد و توسعه شهرستان بافق این طرح عظیم فولادی سریعتر به بهره برداری برسد.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به عملکرد و پیشینه خوب شرکت صنعتی آذران، ضمن تاکید بر تسریع در عملیات احداث کارخانه، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این طرح علاوه بر اعتماد عمومی و اشتغالزایی، سبب تکمیل زنجیره فولادی در شهرستان بافق و زمینه ساز ایجاد کارخانه های بعدی فولاد سازی از جمله کارخانه تولید ورق می شود.

مهندس اکبری سرپرست کارگاه پروژه در این بازدید با اشاره به فعالیت و استقرار شرکت سازه های صنعتی آذران به عنوان پیمانکار EPC کارخانه گفت: طرح فولاد بافق کسری به عنوان یک طرح بزرگ فولادی با هدف تولید سالانه 1.7 میلیون تن آهن اسفنجی به روش میدرکس می باشد.

وی افزود: در حال حاضر فونداسیون سازه های استک، ریفرمر، انبار، تعمیرگاه، آتش نشانی به صورت کامل اجرا شده است و آماده نصب اسکلت فلزی می باشد.

 به گفته اکبری، فونداسیون ساختمان‌های اداری، رستوران، بهداری و دوش و رختکن در حال اجرای اسکلت بتنی می باشد.

سرپرست کارگاه پروژه فولاد بافق کسری یاد آور شد: اسکلت فلزی سازه ریفورمر ساخت آن انجام و ستون‌های اصلی آن وارد سایت شده و آماده نصب می باشد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ساخت استک به عنوان یکی از بخش های اصلی این کارخانه، گفت: تجهیز استک با پیشرفت ساخت 96 درصدی هم اکنون وارد محوطه کارگاه شده و آماده نصب می باشد.