به مناسبت هشتم فروردين ماه روز بافق صورت گرفت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با هشتم فروردین ماه که در تقویم اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بعنوان " روز بافق " نامگذاری شده است معاونان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فرماندار  و بخشدار مرکزی بافق و جمعی از مسئولان شهرستان از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در حاشیه این بازدید گفت:بازدید مسافران نوروزی از استان یزد تا هشتم فروردین سال جاری طبق آخرین آمار حدود 700 هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته در این زمان بیش از 60 درصد رشد داشته است.

"سیدمصطفی فاطمی" از رشد صد درصدی شهرستان بافق در سال جاری در زمینه حضور گردشگر خبر داد و افزود: این شهرستان در استان یزد بیشترین آمار بازدید مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه گذشته شهرستان بافق در حوزه گردشگری وضعیت رو به رشد و خوبی داشته است بیان کرد: این شهرستان به دلیل تنوع آثار تاریخی و گردشگری در استان یزد نسبت به سایر شهرستان های استان متمایز است.

فرماندار بافق درحاشیه این بازدید گفت: یکی از ظرفیتها و پتانسیل های اساسی شهرستان بافق موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که خوشبختانه در سند توسعه شهرستان نیز به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.

"سید مهدی طلایی مقدم" با تاکید بر اینکه شهرستان بافق ظرفیت بالایی در رابطه با محل اقامت و اسکان گردشگران دارد افزود: خوشبختانه شهرستان بافق جز محدود شهرستانهایی است که امکانات مطلوبی در زمینه اسکان و محل اقامت گردشگران را دارا می باشد.

فرماندار بافق برند سازی صنایع دستی بافق را یکی از اولویت های مهم شهرستان در زمینه حفظ ، توسعه و همچنین بازاریابی محصولات صنایع دستی عنوان نمود و گفت: بافق با توجه به پیشینه تاریخی و پیشتازی در زمینه صنایع دستی دارد یکی از مسائل مهم در این زمینه بازاریابی و اقتصادی نمودن این صنعت در شهرستان است که میتوان با نامگذاری برند صنایع دستی بافق با عنوان" یوزآسیایی بافق" گام موثری در توسعه این صنعت برداشت.

گفتنی است بازدید مسئولان از کاروانسرا و میدان خان،کمپ های گردشگری و تفریحی شن و شادن و مجتمع شهید برزگری، مجموعه پارک آبشار و پارک آهنشهر از جمله برنامه های روز بافق بود.