سرپرست فرمانداری بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافقِ؛ صبح امروز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا بافق به ریاست شاه حسینی سرپرست فرمانداری و به منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت بازگشایی مساجد شهرستان و برگزاری مراسم شبهای قدر برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق در حاشیه این جلسه عنوان داشت: بازگشایی مساجد شهرستان جهت برگزاری مراسم شبهای قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همکاری هیئت امنا، امام جماعت مساجد و با نظارت مرکز بهداشت و سایر دستگاه های زیربط انجام خواهد شد.

محمد علی شاه حسینی افزود: حضور مردم الزاما با استفاده از ماسک و دستکش امکان پذیر بوده و توزیع و پخش هرگونه نذری در بین شرکت کنندگان در مراسم ممنوع می باشد.

وی با اشاره به برخی از پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، تصریح کرد:‌برگزاری مراسم با ظرفیت محدود و ترجیحا در فضای باز و اگر فضای سربسته بود، حداکثر از یک ‌چهارم فضا استفاده شود.

سرپرست فرمانداری در پایان ضمن تاکید بر اینکه حداکثر زمان برای برگزاری شب ‌های احیا ‌دو ساعت است، افزود: حداقل فاصله از طرفین و از پشت سر و جلو هر فرد، یک متر وهمچنین استفاده از مهر و قرآن شخصی در مراسم الزامی می باشد.

گفتنی است مساجد شهرستان که قابلیت برگزاری مراسم شبهای قدر را داشته باشند با پروتکل‌های اعلام شده تنها در سه شب ۱۹، ۲۱ و۲۳ به مدت دو ساعت از ساعت ۲۳ الی ۱ بامداد باز خواهند شد.