معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ 179امین جلسه شورای آموزش و پرورش و سومین جلسه شورای سواد آموزی بافق در سال جاری با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیر و معاونین آموزش و پرورش و برخی دیگر از اعضای این شوراها در محل تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست شورای سوادآموزی بافق با اشاره به طرح باسوادی اولیائ دانش آموزان در استان گفت: بیش از سه سال از طرح ابتکاری این استان برای محو بی سوادی می گذرد و هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را از این بابت به خود اختصاص داده است.

مرآت امین الرعایا افزود:شهرستان بافق جز سه شهرستانی است که صد درصد اولیای دانش آموزان آن باسواد هستند.

وی با بیان اینکه بافق می تواند در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی به عنوان پایلوت انتخاب شود تصریح کرد: با برنامه ریزی و در نظر گرفتن پاداش ویژه برای باقی مانده بی سوادان در شهرستان، ریشه کن کردن بی سوادی امکان پذیر است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده در خصوص افزایش افراد با سواد بیان داشت:در کشور 31تفاهم نامه و استان یزد نیز 46تفاهم نامه با دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و .. بسته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشن شکرگزاری در این شهرستان خبرداد و افزود: با همکاری شهرداری مقرر شد که تعداد افرادی که طی 4سال اخیر باسواد شدند جشن شکرگزاری برای آنها در این شهرستان برگزار شود.

فرماندار بافق نیزدر این نشست گفت: در سرشماری سال گذشته شهرستان بافق رتبه اول در باسوادی استان را به خود اختصاص داده است.

محمد زاده رحمانی افزود: از سال گذشته 3 مدرسه خیری تحویل و تجهیز شده است و سه تا مدرسه دیگر نیز در حال ساخت می باشد که اسکلت بتنی آن انجام شده و ادامه کار به نوسازی مدارس واگذار شده است.