فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ شورای فرهنگ عمومی بافق با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورا در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با موضوع « به روز رسانی سند تحول فرهنگی- اجتماعی شهرستان بافق و الزامات استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی و هنری و حمایت از هنرمندان»تشکیل شد.

امام جمعه بافق در این جلسه ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی عنوان کرد: باید دستگاههای فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش های بیشتری داشته باشند و یکی از مولفه های توسعه  فرهنگی جامعه, سالم سازی فضای فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های غنی فکری و فرهنگی در شهرستان بافق از مسئولان خواست که  با جدیت از جامعه هنری و فرهنگی حمایت و پشتیبانی کنند و هم چنین به معرفی و شناساندن مفاخر و مشاهیر شهر همت گمارند تا باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس در جامعه شود.

فرماندار بافق نیز در ادامه پیرامون موضوع مهاجرت به شهرستان و عوارض فرهنگی که آینده شهروندان به آن دچار می شوند، گفت: از اکنون باید با آینده نگری تمهیدات لازم جهت حضور مهاجرین از سایر نقاط کشور که جهت اشتغال در کارخانجات صنعتی در آینده به شهرستان عزیمت می کنند، اندیشیده شود.

محمد زاده رحمانی ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای را یکی از راه های پرورش نیروی متخصص و فنی در داخل شهرستان عنوان و یاد آور شد: با تامین نیروی کار فنی و متخصص و بهره مندی از تجهیزات صنعتی مدرن میتوان وابستگی آینده به نیروی کار مهاجر را کاهش داد.

در ابتدای جلسه حسین ارجمند دبیر شورا با اشاره به سند توسعه فرهنگی عنوان کرد: این سند در سال 1394 تدوین شده است و در این سند توسعه فرهنگی را به معنای اعتلا بخشیدن به آفرینش  وتاکید بر هنر؛ صنایع دستی ,سواد, مطالعه, میراث فرهنگی, مطبوعات و انتشار علمی باز تعریف کرده است .

وی در مورد عملیاتی کردن سند توسعه عنوان کرد:در صورتی که عزمی جدی برای اجرایی کردن سند وجود داشته باشد باید در وهله نخست اسناد توسعه فرهنگی شهرستان به روز رسانی شود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به موانع موجود در راه توسعه فرهنگی عنوان کرد: موانع زیادی در  مسیرتوسعه فرهنگی وجود دارد و تا زمانی که این موانع برطرف نشود نمی توان امید چندانی به تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه فرهنگی داشت.

هم چنین در این جلسه حامد سلیمانی پژوهشگر بافقی در مورد تهیه و تدوین اطلس جامع فرهنگی شهرستان بافق توضیحاتی را ارائه داد که مورد توجه و استقبال قرار گرفت .