فرماندار بافق در نشست مديريت بحران شهرستان:

فرماندار بافق در جلسه مديريت بحران آب شهرستان بافق که با حضور مدير کل آب و فاضلاب روستايي ، معاون آب و فاضلاب شهري استان و جمعي از مسئولان محلي تشکيل شد گفت: وضعیت خشکسالی و شرایط خاص شهرستان بافق که باعث افت شدید آب های زیر زمینی و آب های شور شده است به طوریکه سطح آب های شور 1.5 متر بالاتر از آب های شیرین قرار گرفته است.

"سید مهدی طلایی مقدم" با تاکید بر ضرورت برنامه صحیح و اصولی برای مدیریت آب شهرستان بافق افزود: بافق شهری معدنی است که ظرفیت بالایی برای ایجاد صنایع جوار معدنی و چرخه فولاد دارد که علاوه بر آن موضوع اشتغال و مهاجرت پذیری شهرستان نیاز مبرم به آب را دو چندان کرده است .

وی خاطر نشان کرد: تا 5سال آینده برخی از واحد های کارخانجات جوار معدنی بافق راه اندازی می شوند که آب خواه هستند و یک جمعیت 10تا 12هزار نفری در چند سال آینده به جمعیت بافق به خاطر اشتغال در این کارخانجات اضافه می شوند .

فرماندار بافق بیان داشت : پیش بینی می شود شهر بافق بیش از 180لیتر به آب  در بخش صنعت و 40لیتر آب در بخش شرب و 30لیتر هم در بخش روستایی نیاز دارد .

وی به مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: در بحث شرب و فضای سبز خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است و این دو موضوع از هم جداه شده اند و همچنین جدا سازی آب بهداشت از آب شرب نیز در این جلسه پیشنهاد شد و در دستور کار قرار گرفت .

طلایی مقدم افزود: نیاز آبی ما در 5 سال آینده در مجموع نزدیک به 300 لیتر است که انتظار می رود با عنایت مسئولان استان در زمینه اختصاص آب از خط دوم انتقال به یزد با منابع دیگر اقدام لازم را انجام دهند.

بخشدار مرکزی بافق هم در این نشست بر احیای الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: خانه باغها در شهر به ویژه روستاها آب بیش از حد مصرف می کنند.

محمدرضا فتاحی افزود: دراین مکانها که مصرف آب زیاد است باید به مشترکین هشدار داده شود تا الگوی مصرف را رعایت کنند.

بخشدار مرکزی بافق در ادامه گفت: در سطح شهرستان بافق حدود یک سوم کنتورها معیوب هستند که برای جلوگیری از مصرف بیش از حد آب و هدر رفت آن باید کنتورهای خراب بررسی و تعویض شوند.

بخشدار مرکزی بافق به مشکلات کمبود آب روستاهای قطرم،خوسف و بشکان اشاره کرد و افزود: مجوز حفر چاه خوسف و بشکان صادر شده و تأمین آب روستای بشکان نیز در اولویت قرار دارد.