معاون اقتصادی استاندار یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ علی زینی وند معاون اقتصادی استاندار یزد در مراسم  تکریم  و تودیع  مدیر عامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که کلکسیونی از ظرفیت های فرهنگی ،انسانی،اخلاقی،معدنی و نفتی است و در این دوره ایران کهن شاید در جایگاهی ایستاده که شایسته این ظرفیتها نباشد، گفت: بخشی از این عدم شایستگی به مدیریت و نقصان آن باز می گردد و بخشی دیگر از هجمه هایی است که با تنقیه به وسیله سمومی در فضای مجازی به جامعه ترزیق می شود و این باعث عدم توسعه یافتگی خواهد شد.

وی ایران را در تنوع معدنی جزء 10 کشور اول رنکینگ دنیا عنوان کرد و افزود: ما در کشوری هستیم با ۱۸ درصد منابع گازی، ۹ درصد نفتی، ۷ درصد معدنی و ۶۸ درصد انواع معادن که در تنوع آن جزء 10 کشور اول دنیا هستیم.بعضی معادن کشور در رنکینگ جهانی علیرغم داشتن متخصصین در دانشگاهها با درجه های بالای علمی از جمله آسیا و کشورهای خلیج فارس در زمینه معدنی و سنگ آهن  بسیار نیازمند ما هستند،اما سوال این است چرا با این ظرفیت ها به یک پایلوت بزرگ جهانی و بازار بزرگ دنیا تبدیل نشده ایم ؟ مثلا ترکیه ای که به سمت اقتصاد جهانی می رود، وابسته به خوراک ایران است.

معاون اقتصادی استاندار یزد با تاکید اینکه تا 2 عامل حل نشود مشکلات مدیریت نیز حل نخواهد شد،تصریح کرد: اول اینکه تا مدیرانی در رأس کار باشند که فکرشان بر دانایی،پژوهش آوری و علم ورزی متمرکز نباشد شکست خواهیم خورد،باید از این حجم  انبوه دانشجویان و جوانان با استعداد و شرکت های دانش بنیان در جهت مدیریت استفاده کرد. نکته دوم دولت می تواند حکومت کند، ناظر باشد یا تسهیل کننده و شرط آن چالاک و شفاف بودن است. باید دولت الکترونیک نهادینه و با امضاهای طلایی خداحافظی کرده باشد و در این سیستم نیاز به مطالبه گری جوانان و تضارب با افکار آنها است. جوانان باید به جای دامن زدن به تبلیغات دشمن خواسته ها ی خود را مطالبه کنند تا ما به دالان های کور و ترامپ هدایت نشویم.

زینی وند ادامه داد: دولت و حتی خصولتی ها باید از اقتصاد بیرون بروند،نگاه جامعه باید با اشراف به محیط زیست،صنعت و معدن همراه باشد و سرمایه گذار در این میان نقش پررنگی دارد. رانت دولتی بخش خصوصی را نحیف می کند که سرمایه آنچنانی ندارد و این ایراد بر دولت وارد است.نقص دیگر تشریفات دست و پا گیر و بروکراتیک اداری است. راه حل استفاده از دانش جوانان،نظم بخشیدن به دولت و میدان دادن به بخش خصوصی است، امیدوارم به کمک مدیر عامل جدید شرکت سنگ آهن با رونق معادن به رفاه عمومی نیز برسیم.

وی با اشاره به سخنان رحیمی مدیر عامل شرکت سنگ آهن بیان داشت: هیچ کجای دنیا  نیست که معدنی احداث شود و مردمش در مضیقه باشند،در این سلسله مراتب مهمترین قسمت، مردم و کارگران این شرکت هستند که برای رفاه آنان باید تلاش کرد. امیدواریم در این زمینه مدیر عامل جدید همانگونه که در جایگاه قبلی خود موفق بوده اند باز بدرخشند.

معاون اقتصادی استاندار یزد با تقدیر از عملکرد خوب محمد جواد عسکری افزود: با شناختی که از دکتر رحیمی دارم و توانایی ایشان در اداره سیستم اداری و اقتصاد و اعتقاد به دانش و علم، بدون شک در این پست نیز موفق عمل خواهد کرد. اگر فکر کنیم با این ظرفیت عظیم معدنی بسیار در رشد صنعتی به جهت حمل بار، اکتشاف و استخراج عقب هستیم و می توانیم با شنیدن دیدگاه های ایشان سیاستگذاریهای دقیقی انجام  دهیم و تحولی بزرگ در صنایع معدنی ایجاد کنیم.

زینی وند با عنوان این مطلب که توسعه اتفاقی نیست و خام فروشی هیچ نفعی برای شرکت ندارد،گفت: بدون شک با حمایت خوب مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور این احساس عدالت در بین مردم و کارگران نهادینه خواهد شد و در دوره مدیریت علی اکبر رحیمی به پیشرفت و توسعه دست خواهیم یافت. با توجه به انتظارات این شهر لازم بود شخصیتی شایسته روی کار آید که خوشبختانه این امر محقق شد.خوشحالیم که فرزندان بافق به چنان رشدی رسیده اند که تا سطح وزارت کشور پیش رفته اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق.