شهردار بافق خبر داد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ جلسه كارگروه گردشگري شهرستان بافق با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، معاون فرماندار ، شهردار ، بخشدار مركزي و جمعي از مسئولان محلي بافق پيرامون برنامه ريزي برگزاري جشنواره تابستاني بافق تشكيل شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در اين نشست گفت: با بیان اینکه گردشگری در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهارداشت: بنا به فرمایشات معظم له، شمار گردشگران خارجی در طول برنامه ششم توسعه باید به پنج برابر تعداد کنونی افزایش یابد.

سيد مصطفي فاطمي افزود : در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت کمیسیون و کمیته های گردشگری این استان شکل گرفته که باید در چارچوب وظایف خود اهداف برنامه ششم توسعه را در صنعت توریسم محقق سازند.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد خاطرنشان كرد: اميدواريم با عملکرد ارزنده و مثبتي كه شهرستان بافق در نوروز امسال از خود بجا گذاشت بتواند در جشنواره ملی گردشگری به عنوان شهر نمونه گردشگر کشور انتخاب شود

فاطمي با بیان اینکه برگزاری جشنواره تابستانی بافق حرکت بسیار خوبی برای معرفی و مطرح شدن این شهرستان در سطح ملی است تاکید کرد: باید کمیته های اسکان، امداد و نجات، تبلیغات و اطلاع رسانی ، تنظیم بازار و تعزیرات برای رونق گردشگری و برگزاری این جشنواره همکاری مستمر داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد انتخاب دفتر مسافرتی و تور بندی برای جابجایی گردشگران، تشویق و ترغیب گردشگران متفاوت و علاقمندان به طبیعت بکر، شن نوردی و دیدار از کویر و همچنین آگاهی بخشی به خبرنگاران برای پوشش مستمر اخبار جشنواره تابستانی بافق را از مهم ترین برنامه هایی خواند که دست اندرکاران این جشنواره از هم اینک باید برای اجرای آن تلاش کنند.

معاون فرماندار بافق در ابتداي اين نشست با معرفي ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالقوه شهرستان بافق در حوزه گردشگري ، اهمیت گردشگری در استان و شهرستان را یاد آور شد و گفت: يكي از محورهاي اصلي سند توسعه شهرستان بافق توجه به گردشگری و صنايع دستي مي باشد كه اميدواريم با برگزاري اين جشنواره گامي در محقق شدن اهداف سند توسعه شهرستان و خواسته هاي مردم برداشته شود.

محمد علي طالعي در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص نحوه برگزاري اين جشنواره اشاره كرد و گفت: شهرستان بافق آمدگي كامل براي اجرا و برگزاري اولين جشنواره تابستاني بافق در شهريور ماه را دارد.

شهردار بافق نيز در ادامه به روند برگزاري جشنواره ملي تابستان بافق اشاره كرد و گفت : جشنواره تابستانی ۲۰ الی ۲۶ شهریور ماه همزمان با هفته بافق با برنامه های متنوع از جمله سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی، عکس شهروندی، بازی های بومی – محلی، جنگ شبانه، ورزش زورخانه ای و جشن خرما در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می شود.

سید علی نوروز زاده گفت: شهرداری بافق با برنامه ریزی های انجام شده جشنواره تابستانی را نیز در ابعاد وسیع تر و در سطح ملی برگزار می کند.

وی سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در جشنواره تابستاني بافق را اقدامی بدیع در سطح استان یزد عنوان کرد و گفت: به همین منظور فراخوان ملی انجام و از طراحان و مجسمه سازان دعوت شده تا طرح های خود را تا دهم شهریور ماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرداری بافق ارسال کنند.

شهردار بافق افزود : ۳ نفر از هنرمندان مجسمه ساز برتر کشوری برای داوری و 2 استاد برجسته این هنر از مدعوین جشنواره تابستانی در بافق هستند.
وی، برگزاري جشن خرما ، مسابقه عكس شهروندي ، جنگ شبانه ، پخت غذاهای سنتی، بازیهای بومی- محلی از قبیل طناب کشی، فوتبال ساحلی و کاغذ بادی ورا از جمله برنامه هاي شاد و مفرح اين جشنواره عنوان كرد.