به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ با حضور فرماندار بافق ، مدير كل و كارشناسان مديريت بحران استان يزد ، اعضاي ستاد مديريت بحران شهرستان و دستگاههاي امدادي ، مانور زلزله ( امداد و نجات) برگزار شد.

در مانور فرضی امداد و نجات پس از اعلام حادثه، نیروهای امدادی هلال‌احمر ، اورژانس و آتش نشاني بلافاصله به محل حادثه اعزام و عملیات رهاسازی و حمل مصدوم انجام و به دنبال آن دستگاه هاي خدمات رسان ( آب ، برق و گاز) با امنيت و كنترلي كه توسط نيروي انتظامي در محل ايجاد شده بود به رفع مشكلات و ترميم شبكه هاي آب ، برق و گاز پرداختند.

دبير ستاد بحران شهرستان بافق با اشاره به حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در صحنه حادثه گفت : همه ساله با برگزاری مانورهاي مختلف توانمندی‌ دستگاه هاي امداد و نجات در حوادث و بلایای طبیعی از لحاظ آمادگی ، هماهنگی و مشارکت ارزیابی شده و عملكرد آنان ارزيابي مي شود.

محمد رضا فتاحي بافقي در تشريح اين مانور چنين گفت : همزمان با تماس تلفني و در خواست كمك، یگان های امدادی هلال احمر ، اورژانس و آتش نشانی با رعایت اصول ایمنی به کمک زلزله زدگان شتافتند. تیم های امدادی آب و فاضلاب ، برق و شرکت گاز نیز به جمع یگان های امداد و نجات اضافه شدند؛ جمعيت هلال احمر نیز با برقراری چادرهاي امداد و اسكان در محلی امن به پذیرش مجروحین و حادثه دیدگان زلزله پرداخت.

فتاحي افزود : امور شهري شهرداري بافق با کمک ماشین آلات سنگین به عملیات آوار برداری کمک کرده و عملیات مهار آتش و آواربرداری به سرعت انجام شد.

دبير ستاد بحران شهرستان بافق خاطر نشان كرد : سازمان امداد و نجات هلال احمر هم با آوردن سگ های زنده یاب به محل زلزله ، به شناسایی و نجات مجروحان و حادثه دیدگان پرداخت. نيروي انتظامي و پليس راهنمايي و رانندگي  وارد صحنه حادثه شده و با نظارت دقیق بر محل حادثه به بررسی شرایط و انجام اقدامات لازم پرداختند.