برگزاری دومین نشست هم اندیشی تشکل های کارگری شهرستان بافق

فرماندار بافق: تشکل های کارگری با رویکرد تعامل با کارفرما، مطالبات قانونی جامعه کارگری را منتقل و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین نشست هم اندیشی تشکل های کارگری شهرستان بافق به ریاست فرماندار بافق و با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و اعضای شورای های اسلامی کار معادن، کارخانجات و شرکت های معدنی و صنعتی برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق ضمن تاکید بر ایجاد و توسعه شوراهای اسلامی کار در مجوعه های کارگری واجد شرایط، شهرستان گفت: شوراهای کارگری همواره می بایست آگاهانه مباحث کارگری را رصد و با ارائه مشاوره لازم به مدیران و مسولین شهر باعث تسریع در امور جامعه هدف گردند.

محمد علی صمیمی گفت: تشکل های کارگری با رویکرد تعامل با کارفرما مطالبات قانونی جامعه کارگری را به کار فرمایان و مدیران منتقل و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ضمن اشاره به برگزاری موفق انتخابات شورای کار شرکت سنگ آهن مرکزی از حضور آگاهانه پرسنل در انتخابات و مشارکت فرمانداری ،  مجموعه سنگ آهن و  همکاری شوراهای اسلامی  کار شهرستان  که در روند برگزاری انتخابات با این اداره همکاری نمودند تشکر نمود.

علی اصغر نوری شادکام در ادامه به وضعیت فعلی تشکل ها و اقدامات انجام شده اشاره و توضیحاتی را ارائه نمود.

دراین جلسه نمایندگان تشکل های کارگری ضمن اعلام آمادگی جهت انعکاس و پیگیری مشکلات کارگری مهمترین مباحث آنها را عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی ،ضرورت پرداخت مزایای رفاهی و انگیزشی  و معیشتی، پرداخت به موقع حقوق و نظارت بر اجرای قانون کار، واگذاری زمین به کارگران و تشکیل تعاونی های مسکن، عنوان و خواستار طرح موردی آنها در جلسات آتی کمیسیون کارگری شهرستان شدند.