به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ،جلسه تقدیر از مروجین کتاب با حضور امام جمعه،فرماندار،رئیس شورای شهر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و برخی دیگر از مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه  برگزار شد..

در این جلسه حجه الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق ضمن تبریک هفته کتاب به نقش خانواده ها در ایجاد فرهنگ مطالعه اشاره وعنوان کردند: یکی از مهم ترین عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه فرزندان،والدین هستند و خانواده پرچمدار این هویت بخشی فرهنگی است .

وی افزود: والدین آگاه می توانند انسان ساز های مفیدی برای فردای خود باشند.

سلیمانی با اشاره به تاکید قرآن در زمینه کتابخوانی عنوان کردند: دین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش واعتبار خاصی قائل شده است و اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم(ص)از نوع کتاب است و اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده، بر امر خواندن تأکید کرده است و نقطه آغاز رسالت بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفته است.

در ابتدای جلسه حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند و به این دلیل است که  کتاب و کتاب‌خوانی ‌در جوامع توسعه یافته اهمیت خاصی یافته است.

ارجمند با اشاره به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: یکی ازبرنامه های اداره فرهنگ و ارشاد، شناسایی ، تقدیر وتجلیل از مروجین کتاب است و با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، و همچنین اهمیت گسترش تفکر انتقادی در سطوح مختلف جامعه و یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها ،محور قرار دادن ترویج کتابخوانی است.

در پایان جلسه مراسم تجلیل و تقدیر از مروجین کتاب و کتابخوانی به عمل آمد .منبع: آفتاب بافق.