برگزاری نشست آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار، ناظران، بازرسان و کاربران شعب انتخابات در شهرستان بافق

نشست آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار، ناظران، بازرسان و کاربران شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه فرعی شهرستان بافق دو نوبت مجزا برگزار شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان بافق؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از ابتدای سال در اکثر سخنرانی‌های خود به این مهم اشاره داشته اند‌.

وی افزود: شما نمایندگان فرماندار، بازرسان، ناظران و سایر عوامل برگزاری انتخابات خودتان را موظف دانستید برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که یکی از بالاترین اهداف آن مشارکت همگانی در تمام برنامه ها بویژه انتخابات است، خدمت کنید.

فرماندار بافق مشارکت همگانی و حضور سیاسی مردم بافق را در سطح استان زبانزد برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم در این دوره انتخابات مردم دیار دارالشجاعه با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای در استان یزد بلکه در سطح کشور نمونه باشند.

دهقان گفت: رسالت اعضای شعب انتخابات علاوه بر تأمین سلامت انتخابات،تشویق و ترغیب آحاد جامعه برای حضور باشکوه در این رویداد مهم و خلق حماسه‌ای دیگر است.

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان افزود: در زمان باقیمانده تا روز رای گیری در هر سمتی که در حال فعالیت هستید مردم را برای حضور پررنگ در انتخابات تشویق  و اهمیت این دوره از انتخابات را تشریح کنید.

ابوالقاسم دهقان خطاب به نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای گفت: نمایندگان فرماندار به هیچ عنوان حق ترک شعب و سپردن شعبه به ناظرین یا سایر عوامل را تا پایان کار انتخابات ندارند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه بافق با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور از تمامی نمایندگان و اعضای شعب اخذ رأی خواست، نهایت دقت و تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات به‌ کار بگیرند.

حسن تفکری برگزاری انتخابات را اصلی ترین ماموریت اجرایی وزرات کشور در سال جاری برشمرد و بیان داشت: تمامی عوامل اجرایی اعم از اعضای ستاد انتخابات، هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات، رعایت دستورالعمل و قوانین ابلاغی را مدنظر قرار داده و از وظایف خود تخطی نکنند.

وی همچنین بر حضور به موقع عوامل اجرایی در شعب اخذ رای قبل از ساعت مقرر را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمایندگان فرماندار نسبت به آشنایی محیط شعبه، وضعیت سنجی سیستم گرمایش، راه های دسترسی، بررسی زیرساختهای اولیه مورد نیاز شعب، انتخاب فضای چینش میز و صندلی، محل نوشتن رای، مهیا نمودن رادیو ، پاکسازی و امحا آثار تبلیغاتی در فاصله 50 متری شعب را در روز اخذ رای مدنظر قرار داده و با کمک عوامل شعب این مهم را به سرانجام برسانند.

تفکری مهمترین اقدام اولیه شعب را راه اندازی دستگاه احراز هویت و اطمینان از برقراری ارتباط با سامانه مرکز برشمرد و تاکید کرد قبل از شروع اخذ رای دستگاه های احراز آنلاین باشند.

در ادامه این جلسه کاظم رنجبر مسئول کمیته آموزش و امین رنجبر کارشناس فناوری اطلاعات آموزش های لازم در خصوص راه اندازی دستگاه احراز هویت، اقدامات و قوانین اجرایی، نحوه شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه شعبه اخذ رای و جرایم وتخلفات در روز اخذ رای ارائه کردند.

​​​​​​​