به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق، نشست فوق العاده کارگروه توسعه شهرستان بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه بافق، اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در سالن آیت الله شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری بافق برگزار شد.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رعایت مسئولیت اجتماعی باید سرلوحه تمامی معادن شهرستان باشد، گفت: شرکت هایی که برنده مزایده واگذاری معادن سنگ آهن می شوند باید مسوولیت‌های اجتماعی را رعایت کند و تامین خوراک شهرستان را در زمینه کنسانتره و گندله سازی در اولویت قرار دهد.

محمدرضا صباغیان واگذاری 4/1 سهام ترجیحی به کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی را بیان کرد و یادآور شد: این حق کارگران شرکت سنگ آهن می باشد که مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد ( رضا مسرور ) این موضوع را پذیرفته اند.

فرماندار بافق با اشاره به اهداف اصلی این کارگروه یادآور شد: نشست کارگروه توسعه شهرستان به منظور هم اندیشی با مسئولان و ایجاد تعامل و وفاق برای رسیدن به نتایج مطلوب به نفع مردم و شهرستان می باشد.

سید مهدی طلائی مقدم گفت: مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست سرمایه گذاری 50 درصد از محل فروش سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در طرح های این شرکت، پیگیری و مصوب شدن نظرات مسئولان شهرستان در خصوص امید نامه و بندهای آن در هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد، نحوه واگذاری آنومالی شیطور، رفع مشکلات معدن کوشک، احداث و تکمیل کارخانه های جوار معدنی و فولادی، اجرای طرح های عمرانی، رفاهی، پزشکی و... توسط معادن و صنایع شهرستان، نحوه بکارگیری نیرو در شرکت ها با اولویت نیروهای بومی شهرستان، اجرای مسوولیت های اجتماعی و رعایت حقوق شهرستان و روستا‌های اطراف توسط معادن و صنایع موجود در شهرستان، سهام ترجیجی به کارگران، تامین خوراک صنایع جوار معدنی و فولادی شهرستان و ... بود که با حضور حاضرین به تصویب رسید.