به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در این جلسه ابتدا حسن تفکری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در خصوص اهمیت و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام بویژه مبحث نظارت و بازرسی ها بر روی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نکاتی را بیان نمود.

در ادامه کوهگرد حسینی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد اهمیت بیماری های مشترک بین انسان و دام و چالش های موجود مطالبی را بیان کرد.

وی بیان داشت: تب مالت، سالک جلدی، تب‌های خونریزی دهنده، هاری و... از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که  خوشبختانه آمار مبتلایان انسانی ما در خصوص این بیماریهای مشترک نسبت به اکثریت شهرستانهای دیگر استان، پایین است.

سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نیز در این جلسه ضمن ارائه راهکارهایی در زمینه کنترل بیماری‌های مشترک، بر لزوم همکاری و تعامل اعضای کمیته در جهت پیشگیری و کنترل بیماری مشترک تاکید نمود.

توجه ویژه به مبحث اموزش و اطلاع رسانی، تقویت روحیه مطالبه گری در مردم، اجرای طرح لیبل جنسیتی بر روی لاشه های استحصالی دام در کشتارگاه، تقویت گشتهای مشترک، اجرای سیستم تشویقی برای متصدیان واحدهای فراورده های دامی برتر، استمرار در اجرای نمونه گیریهای تصادفی جهت رصد بیماری ها هم در جمعیت انسانی و هم در جمعیت دام، صدور حکم های قضایی بازدارنده و لزوم همکاری اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی به مردم از جمله راهکارهایی در زمینه کنترل بیماری‌های مشترک بود که در پایان جلسه، اعضای کمیته مطرح نمودند.