به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ فرماندار اسبق بافق در همایش توسعه بافق با عنوان بررسی خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت : بیش از ۲۰سال تجربه حضور در وزارت کشور در پست های مختلف را دارم و امروز به عنوان یک شهروند و مشاور عالی شورای اسلامی شهر بافق صحبت می کنم .

ندافیان بیان داشت : مردم به خاطر قول ها و وعده های شفاهی و کتبی مسوو لان کشوری از سالیان قبل تا کنون که بسیاری از آن به نتیجه نرسیده است سالهاست بی اعتماد شده اند و این فشارها و مخالفتها با خصوصی سازی بزرگترین معدن کشور که امروز وجود دارد ناشی از همین مطلب است .

ندافیان افزود: وفاق و همدلی در هم جای دنیا و مخصوصا در دین اسلام تاکید شده است و به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه در ابعاد گوناگون است که ما این نعمت را از سالیان پیش در اختیار داریم .

من از اینجا اعلام می کنم بهترین نوع وحدت و تعامل بین مردم و مسئولان در این شهرستان وجود دارد و بهتر است عزیزان برای بررسی راههای توسعه به دنبال مسایل دیگری از جمله آب ، گاز، خوراک کارخانجات و … باشند.

 ندافیان افزود: همه بدانند در سال ۹۰ جهت پیگیری برای تامین خوراک برای یکی از واحد های فولادی در حال احداث بافق وزارت صنعت و معدن مراجعه کردم که یکی از کارشناسان اظهار داشت " هیچ گونه سهم خوراک برای کارخانجات بافق در هیچ زمانی در نظر گرفته نشده است و شما باید برای تامین خوراک تلاش کنید یا از کشورهای همچوار خریداری کنید ."

فرماندار اسبق بافق گفت : حال چگونه امکان دارد غنی ترین معادن را در اختیار داشته باشیم ولی اجازه استفاده از آن را به ما ندهند ، کجای این با عدالت ارتباط دارد.

ما سنگ داریم ولی در عوض بیشترین امراض از جمله ، هپاتیت ، سرطان ، کم خونی ، ناراحتی چشم و … را نسبت به سایر نقاط کشور داریم .

وی گفت : آنچه واقعیت دارد گودالی است که از استخراج معدن و ارسال آن به سایر نقاط کشور و خارج از کشور به وجود آمده است .

در حال حاضر هیچ واحد تولیدی در این شهر معدنی وجود ندارد و آنچه در جوار معدن چغارت بعنوان آگلومره ، گندله ، احیاء فولاد و… دیده می شود دکوری بیش نیست .

حسین ندافیان بیان داشت : ولی متاسفانه آب هم نداریم که بعد از اتمام معدن در آن محل مردم برای قایق سواری استفاده کنند .

وی تصریح کرد: البته این موضوع رد سال ۹۰ در کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و نیز در سال ۹۲ در بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در محل چغارت عنوان کردم و از آنجا خواستم که خصوصی سازی را بیشتر از صنایع شروع کنند نه از معادن که نیاز به آورده چندانی ندارد.

مشاور عالی شورای اسلامی شهر بافق خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی از خود مردم اند ودولت ومردم یکی هستند ودولت باید از مردم رد دیون کند.

ندافیان گفت : اگر قرار است به هر دلیل واگذاری صورت گیرد باید تعهدات این شرکت برای مردم افشا شود و تضمین دهند .

خروجی این جلسه تشکیل جلسه ای دیگر با حضور اعضای هیت مدیره صندوق بازنشستگان فولاد ، نماینده تام الاختیار وزارت دارایی و وزارت صنعت و معدن و استاندار و مسوولان محلی در شهرستان بافق برگزار شود و و تعهدات در عهدنامه ای به امضا برسد که در آینده مسئولان شهرستان با خیال راحت و با اقتدار پیگیری تعهدات باشند.

ندافیان عنوان کرد : باید در اسرع وقت زیر ساخت های مورد نیاز صنعتی شدن در زمینه صنایع جوار معدنی ، فولاد ، کشاورزی ، شیلات و تولید نهایی آن توسط خریداران شرکت سنگ آهن مرکزی و یا دولت فراهم شود.

وی گفت : کارگران شرکت سنگ آهن امروز امنیت شغلی ندارند و به شدت نگران هستند که در صورت خصوصی سازی تکلیف آنان چیست ؟

مشاور عالی شورای اسلامی شهر بافق تاکید کرد: خصوصی شدن معادن باید دقیقا بر اساس سیاست های اصل ۴۴ مقام معظم رهبری نظیر ایجاد عدالت اجتماعی ، توسعه و اشتغال پایدار و رقابت منطقه ای و استفاده از سرمایه های موجود و اشتغال پایدار باشد نه چیزی دیگر .

وی در پایان متذکر شد : معدن حق مردم است و در چهار چوب قانون حق خود را خواهیم گرفت .