معاون امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بافق

حجت‌الاسلام سعید ذاکری‌نیا در آستانه ماه مبارک رمضان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی توسط مبلغین و روحانیون اظهار داشت: 41 مبلغ و مبلغه ویژه شهر بافق و 22 مبلغ به روستاهای این شهرستان اعزام شدند تا از امشب با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و برپایی مجلس وعظ و سخنرانی کار خود را آغاز کنند.

معاون امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بافق بيان کرد: از ميان مبلغین شهری 17 نفر مبلغه هستند که در مجالس زنانه به ایفای وظایف خود می پردازند.

وی، ماه رمضان را ماه بهار قرآن خواند و خاطرنشان کرد: موضوعات قرآنی اصلی ترین محور فعالیت، وظایف و ماموریت‌هاي مبلغان در این ماه پر خیر و برکت است.

ذاکری نیا با بیان اینکه تبلیغ دین اسلام، بیان احکام و اقامه سه وقت نماز جماعت از دیگر وظایف مبلغین است، تاکید کرد: توجه به روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم در راس برنامه مجاهدان و مبلغان، در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وي با اشاره به اینکه باید از لحظه لحظه فیوضات ماه مبارک رمضان بهره برد، تصریح کرد: این ماه فرصت خوبی است که مبلغان، بصیرت و آگاهی را در نسل جوان تقویت کنند تا همواره برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، آماده باشد.

وی اضافه کرد: دشمن با شبهه افکنی تلاش می کند تا باورهای دینی نسل جدید را هدف قرار دهد لیکن این ماه فرصت خوبی است که روحانیت با پاسخ به شبهات، روحیه خودباوری را در جوانان و نوجوانان گسترش دهند و عفاف و حجاب، اعتقادات مذهبی، سبک زندگی اسلامی و تفکرات منحرف و الحادی وهابیون تکفیری را برای این قشر جامعه تبین کنند.

ذاکری‌نیا، مسجد جامع بافق را محور اماکن مذهبی این شهرستان عنوان کرد و افزود: برنامه های معنوی ویژه ماه مبارک رمضان علاوه‌بر مساجد، تکایا و اماکن فرهنگی - مذهبی در مجالس خانگی هم با قرائت قرآن و زیارت عاشورا توسط بانوان بافقی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی بافق با اشاره به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت تابستان جوانان گفت:  روحانیت در سطح شهرستان به ویژه در مناطق شهری، نقش تاثیر گذاری در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نو جوانان خواهند داشت.