فرماندار بافق در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان بافق با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندار و امام جمعه بافق و جمعی از مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام راحل(ره)، به شکوه و عظمت مراسم وداع امت با امام خود و تشییع بی نظیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: مردم ایران نشان دادند درزمان اتفاقات ناگوار و یا مانی که بیشتر خطر برای نظام بوده با حضورشان نشان دادند که پای نظام و آرمان های نظام ایستاده اند.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: مردم شریف ایران می توانند بار دیگر با حضور حداکثری و خلق حماسه ای جاویدان، نقشه های دشمن و تبلیغات ضدانقلابی را خنثی کنند و با این عمل پایه های نظام را محکم نمایند.

وی با اشاره به تحول در مدیریت و ایجاد تحولات سازنده و مؤثر گفت: شهدا از جان خود استفاده کردند و یک تحول عظیم در نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب پدید آوردند،  این نوعی تحول سازنده برای جامعه می باشد.

طلائی مقدم گفت: شهدا با توجه به مقام و شانی که درجامعه دارند تا کنون از سوی هیچکس مورد نقد قرار نگرفتند.

فرماندار بافق، مردمی بودن فرهنگ ایثار و شهادت را دلیل ماندگاری آن بیان نمود و خاطر نشان کرد: نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر برای نسل امروز، مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو است.

امام جمعه بافق هم با اشاره به برگزاری انتخابات 1400 گفت: تشویق و توصیه شهدا در این زمان هم حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر یادآور شد: در مسیر تجلیل شهدا باید کار حداکثری کرد فلذا همه ي ما مديون شهداء و ايثار گران بوده و يكي از روش هایی كه مي توانيم اداي دين نماييم ، شناساندن همه جانبه ي آنان بر نسل های امروز و آینده است كه شهداء را بخوبي درك کنند.

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان یزد، رونق فرهنگ ایثار و شهادت را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری خواستار شد و گفت: فرهنگ شهادت باید به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زارع استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از رسانه‌های نوین و عرضه محتوا در فضای مجازی ضرورت دارد و نباید از این فضا که مورد توجه عموم جامعه قرار دارد، غفلت کرد.

وی جنگ را دانشگاهی عنوان کرد که ورودی آن انواع شخصیت ها با شاخص های متفاوت بود و خروجی آن، شهدایی شدند که محور وحدت و همدلی جامعه هستند.

در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بافق به بیان گزارش از اقدامات و فعالیت های انجام شده این نهاد در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده شهدا پرداخت.

بازدید و دیدار هفتگی مسئولان ادارات از خانواده شهدا، حضور روحانیون در منزل شهدا، ضبط و نشر خاطرات خانواده شهدا، نشر کلیپ های اثرگذار خانواده شهدا در فضای مجازی، برگزاری اردوهای فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان، نصب تمثال شهدا در روستاها و اماکن، راه اندازی پویش "اتاق شهید" درهر خانه و استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان شهرستان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مواردی بود که حاضرین در مورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.