به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی بافق با حضور امام جمعه و فرماندار بافق و سایر اعضای این شورا در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه با محوریت بررسی موضوعات فرهنگی و شناسایی راهکارهای مقابله با معضلات اجتماعی و همچنین بررسی محور های اساسی سند چشم انداز توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه عذرا کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به بیان دستورکار جلسه پرداخت.

در ادامه سید محمد علی مدرسی مسئول شرکت پرنیان و مجری تدوین سند چشم انداز توسعه فرهنگی و اجتماعی از میهمانان این جلسه، گزارش جامع و کاملی در مورد تهیه و تدوین سند چشم انداز فرهنگی که با پیشنهاد و مشارکت فرمانداری در دست اقدام است را برای حضار ارائه داد.

وی گفت: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان در سه محور اساسی تدوین شده و به چالش های موجود در سال های آتی شهرستان در زمینه هایی از جمله چالش های موجود در نظام آموزشی ، چالشهای موجود در فضای کسب و کار و...می پردازد.

مدرسی در ادامه به بیان موضوعات استراتژیکی و راهکارهای طرح های کلیدی این سند پرداخت.

فرماندار بافق نیز در این جلسه بر لزوم توجه ویژه به موضوعات آموزش فنی و حرفه ای در جهت آموزش نیروی کاردر تدوین سند چشم انداز توسعه تاکید کرد.

سید مهدی طلایی مقدم همچنین لازمه تعیین راهکارهای بکارگیری سرمایه گذاران بومی در ایجاد و راه اندازی صنایع جوارمعدنی و جوار ریلی و واحد های زیرمجموعه این صنایع را در سند چشم انداز توسعه شهرستان را خواستار شد.

در ادامه این نشست حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات و مسائل روز فرهنگی شهرستان پرداختند.