به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛صبح امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، جلسه مشترک شورای زکات یزد با شورای زکات بافق و سایر شهرستانهای استان با حضور امام جمعه و سرپرست فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار، روسای شورای شهر و شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

جمع آوری زکات فطریه با درنظر گرفتن شرایط کنونی جامعه، زکات واجب و مستحبی بخش کشاورزی و برخی دیگر از مسائل این شوراها از جمله موضوعات این جلسه بود.

امام جمعه بافق در این نشست به بیان گزارش از عملکرد شورای زکات شهرستان  پرداخت و گفت:زکات واجب در سال ۹۷حدود هفت میلیون تومان بود که در سال ۹۸این رقم به چهار برابر افزایش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به افزایش دو برابری پرداخت زکات مستحب در این شهرستان ادامه داد: زکات مستحب در سال ۹۷حدود ۲۳۷میلیون تومان بوده که در سال ۹۸این رقم به ۴۳۱میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس شورای زکات شهرستان بافق با بیان اینکه در سال ۹۷حدود ۶۰۵کیلو خرما به عنوان زکات پرداخت شده است تصریح کرد:این رقم در سال گذشته با رشد دوبرابری به یک هزار و ۳۰۰کیلو رسید.

وی افزود:۵۷۰ خانوار در قالب یک هزار و ۲۱۰مددجو زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان هستند و خدمات دریافت می کنند.

در سال گذشته در استان یزد ۲۰میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که از این میزان ۷۰۰میلیون تومان زکات فطریه است که از این ارقام جمع آوری شده ۷۰درصد آن صرف فقرا و محرومان می شود و مابقی صرف پروژه های عام المنفعه شده است.