به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به منظور شفاف سازی قوانین و تخلفات تبلیغات انتخاباتی با حضور معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، دادستان، شهردار، فرماندهان بسیج و نیروی انتظامی نشستی به صورت ویدئو کنفرانس با نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بافق برگزار شد.

در این نشست حسن تفکری معاون فرماندار بافق گفت: بررسی نحوه تبلیغات در شهر و روستا و پیشنهادات لازم برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای به داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا، هدف اصلی برگزاری این نشست است.

وی با بیان اینکه نحوه تبلیغات و نصب پوستر توسط که کمیته اطلاع رسانی شهرستان به اطلاع داوطلبان رسیده است گفت: هر داوطلب باید محل ستاد تبلیغات و رئیس ستاد را به فرمانداری معرفی کند تا نحوه تبلیغات مورد پیگیری قرار بگیرد همچنین نصب هرگونه پوستر بر روی تابلوی برق، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و متعلق به ادارات، ممنوع است.

تفکری گفت: در صورت تخلف در نصب پوستر کمیته امحا و جمع آوری توسط شهرداری به جمع آوری تبلیغات اقدام می کند.

معاون فرماندار تصریح کرد : تبلیغات از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت لذا داوطلبان تا ساعت هفت صبح پنجشنبه بیست و هفتم خرداد ماه مجاز به تبلیغات در فضای مجازی و فضای واقعی هستند.

وی تاکید کرد: داوطلبان در سطح شهر فقط مجاز به داشتن یک ستاد مرکزی هستند و ستادهای مردمی نمی توانند فعالیت داشته باشند.

تفکری حضور پرشور مردم و شرکت در انتخابات در ساعات ابتدایی را مورد تاکید قرار داد و به داوطلبان شورای شهر و روستا توصیه کرد این موارد را جزو اولویت های ستاد خود قرار دهند.

در ادامه چمران بهارلویی دادستان شهرستان بافق در این نشست، ضمن تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های داوطلبان از زمان آغاز تبلیغات تا فعالیت در شورای شهر و روستا باید بر اساس قانون و موازین اسلامی باشد، گفت: قانون اساسی به نحوی همه مردم را در انتخابات شریک می داند همچنین به مردم اجازه داده است تا نمایندگانی در مجلس و شورای شهر و روستا از بین خودشان انتخاب کنند و این نمایندگان شورای شهر و روستا طبق اصل 100 قانون اساسی باید به برنامه های بهداشتی آموزشی و فرهنگی عمرانی در قالب موازین اسلامی و قانون اساسی رسیدگی کنند.

بهارلوئی با بیان اینکه انتخابات یک حق الناس است، عنوان کرد: تمام الفاظی که در انتخابات به کار برده می شود باید طبق قانون باشد و توهین و تخریب و حق الناس نباید صورت بگیرد همچنین نوع نگاه به انتخابات باید نگاه شرعی باشد و به گونه‌ای عمل شود که هیچ حاشیه برای نظام ایجاد نشده و خوراکی برای رسانه‌های معاند این و خارجی فراهم نشود.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان انتخابات شهر و روستا باید مشارکت حداکثری مردم و آرامش را  اولویت‌های خود قرار دهند، عنوان کرد: کسی که خلاف آن اقدام کند یا ناآگاه است و یا پایین به مملکت و مصالح آن لذا باید از موارد چالش برانگیز که حضور مردم را خدشه دار می کند و خوراکی برای رسانه‌های خارجی ایجاد می کند پرهیز شود.

دادستان شهرستان بافق بیان کرد: طبق دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی هر گونه جرم خارج از نوبت بررسی خواهد شد و کمیته رصد فضای مجازی بررسی می کند تا اگر جرمی انجام شد پرونده قضایی برای آن تشکیل شود.