استاندار یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ طالبی استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بافق با بیان اینکه روزی که زاده رحمانی برای فرمانداری بافق منصوب شد یکی از بهترین های استان را معرفی کردیم و اقدامات خوبی انجام داد،افزود: شاه حسینی نیز در طول 4 ماه بسیار خوب در شهرستان عمل کرد و ابراز تمایل برای ماندن وی در شهرستان در سمت فرمانداری وجود داشت اما قرار بر این بود که وی موقت به عنوان سرپرست فرمانداری بافق روی کار آید و با توجه به مسئولیت زیاد و سخت وی در استانداری یزد این امر امکانپذیر نبود.

وی طلایی مقدم را از بهترین فرمانداران استان دانست که خدمات خوبی در شهرستان بافق انجام داده است و اظهار کرد: راحت ترین مراسم معارفه را برای طلایی مقدم داریم، وی تجربه خوبی در شهرستان بافق دارد و از بهترین فرمانداران استان بود که خدمات خوبی در بافق آغاز و با جدیت پیگیری نمود و برخلاف خواست ما وی از استان رفت و اکنون با تجربه بیشتری مجدد در شهرستان بافق حضور دارد.

طالبی با تاکید به الویت های شهرستان و پرهیز از موضوعات حاشیه ای بیان کرد: اگر نگاهی به 6 سال گذشته شود و ارزیابی کنیم که چه میزان به موضوعات اصلی شهرستان دست پیدا کرده ایم، اقدامات بزرگی انجام گرفته و کسانی که در بافق هستند بهتر از دیگران این تفاوت ها را احساس می کنند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بسیار خوبی در بافق بدست آمده که در کمتر شهرستانی سراغ داریم،ادامه داد: شهرستان بافق در حوزه صنعت و معدن،گردشگری،زیر ساخت های راه و …  توسعه یافته است  و این تفاوت ها به خوبی مشاهده می شود و در مقابل هر چه به مسائل حاشیه ای دستی زده شد و  پیگیری کردیم، نتیجه ای حاصل نشده است. باید الویت ها را مدنظر قرار داد تا آینده خوبی برای شهرستان و فرزندانمان رقم بزنیم.

استاندار یزد در بحث بورسی شدن شرکت سنگ آهن بافق با توجه به تعهدات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی نیست،اظهار کرد:  ورود شرکت سنگ آهن به بورس کمک بسیار می تواند به آینده شهرستان کند.

وی در بحث معدن چاه گز با بیان اینکه مالکیت آن دولتی است و دولت سنگ خام را می فروشد و تامین اعتبار می کند،عنوان کرد: اگر نگاهی به شرکت های ذوب روی و چادر ملو کنیم این مجموعه ها دولتی بودند اما بخشی از سهام آنان به بورس رفت و زمینه گسترش حوزه سرمایه گذاری آنان را فراهم کرد.

طالبی پرداخت 2 درصد عوارض را تنها شامل شرکت های دولتی و سنگ آهن مرکزی ندانست و گفت: بسیاری از شرکت های خصوصی نیز مشمول آن می شوند و برخی مجموعه هایی که در بورس هستند و سهام آنان خصوصی است،وقتی بحث 2 درصد را مطرح کردیم حاضر به پرداخت آن شدند و باید از شرکت هایی که شامل آن می شوند نیز دریافت کنیم تا در راستای عمران و آبادانی شهر استفاده شود.

وی سیاست استان جلوگیری را از خام فروشی دانست و بیان کرد: ما زیرساخت های خوبی را در استان فراهم کرده ایم، در فرآوری سنگ آهن و البته در بحث چرخه خام تولید فولاد مرزهایی را داریم اما در تبدیل سنگ به کنستانتره و گندله موفقیت های خوبی استان داشته است.

استاندار یزد در خصوص انتخاب فرماندار در مقطع فعلی با توجه به نزدیکی انتخابات که باید تجربه لازم را برای تصدی این مسئولیت داشته باشد،توضیح داد: تاکید وزارت کشو بر این بود که فردی از نیروهای وزارت کشوری انتخاب شود، ما در این زمینه تلاش خود را کردیم تا گزینه ای خارج از وزارت کشور انتخاب شود اما عدم تمایل هایی به وجود آمد که سبب منتفی شدن موضوع شد و سعی کردیم این ضعف شهرستان بافق با انتخاب بهترین گزینه ها که از گزینه های بومی ضعیف تر نخواهد بود و با مدد تجربه بهترعمل خواهند کرد، جبران کنیم.

منبع: آفتاب بافق