به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مدير كل راه استان يزد در سفر به شهرستان بافق با فرماندار ، شهردار و رئيس شوراي شهر بافق ديدار و گفتگو كرد.

فرماندار بافق در اين ديدار با بيان جايگاه استراتيژيكي شهرستان بافق در حوزه ريلي كشور گفت : ایستگاه راه آهن بافق به دلیل اینکه برسر چهار راه ریلی و نیز محل اتصال چهار اداره کل قرار دارد ، از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به محورهاي چهارجانبه و اصلي سند توسعه شهرستان بافق خاطر نشان كرد : به دليل جايگاه ويژه راه آهن بافق در كشور و يكي از زمينه هاي توسعه پايدار بافق ، يكي از محورهاي اصلي سند توسعه شهرستان ، توسعه صنعت ريلي و جوار ريلي مي باشد.

وي سرمايه گذاري در شبكه ريلي و صنايع جوار ريلي در شهرستان بافق را مهم ارزيابي كرد و گفت : شهرستان بافق منطقه اي  امن و پويا براي سرمايه گذاري در حوزه ريلي مي باشد.

مدير كل راه آهن استان يزد در اين ديدار، دليل اولين سفر شهرستاني به بافق را جايگاه مهم شهرستان بافق در شبكه ريلي كشور خواند و گفت : شهرستان بافق به دليل داشتن دو ايستگاه مسافري و قرار گرفتن در چهار راه ريلي كشور نقش بسزايي در حوزه جابجايي مسافر و حمل و نقل بار دارد.

مصطفي داوودي راه آهن را يك ارگان خدمت رسان برشمرد و افزود : راه آهن  به دليل سطح ايمني برتر در جابجايي مسافر و اقتصادي بودن در حمل و نقل بار به عنوان يك ارگان خدمات رسان در سطح جامعه شناخته شده است.

در ادامه اين نشست فرماندار ، رئيس شوراي شهر و شهردار بافق پيرامون برخي مسائل و مشكلات حوزه راه آهن از جمله افزايش  سهميه بليط قطارهاي بافق- تهران و بافق – مشهد ، توسعه و بهسازي ايستگاه راه آهن بافق ، سرمايه گذاري در حوزه صنايع جوار ريلي و.... به بحث و گفتگو پرداختند كه مدير كل راه آهن استان يزد در خصوص موارد مذكور قول همكاري و پيگيري داد.