به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛رییس و اعضای انجمن اسلامی معلمان بافق همزمان با هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم با فرماندار بافق دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت شهرستان گفتگو نمودند.

محمد حاجی حسنی رییس انجمن اسلامی معلمان بافق در ابتدای این دیدار هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی در مورد جمع بندی مسائل و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و جامعه فرهنگیان شهرستان و ارائه آن در همایش انجمن های اسلامی کشور که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، عنوان کرد.

علی اصغر رنجبر مدیر آموزش و پرورش بافق و عضو انجمن اسلامی نیز به بیان برخی از مشکلات موجود پرداخت و گفت: کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات هنرستان ها، مشکلات بازنشستگان، مشکلات معیشتی معلمان، بیمه تکمیلی فرهنگیان و... از جمله عمده ترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش بافق می باشد.

فرماندار بافق در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت هفته معلم و عرض خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: معلمان و شغل معلمی در بین آحاد جامعه نسبت به سایر مسئولیت های اجتماعی و مشاغل از جایگاه بالاتر و برتری برخوردار است.

محمد زاده رحمانی با اشاره به اهمیت حفظ شأن و مقام معلم در جامعه بیان داشت: باید تدابیری سخت گیرانه تری اتخاذ شود تا افراد شایسته و توانمند به جامعه فرهنگیان افزوده شود و در مقابل به معیشت آنان توجه بیشتری شود.

گفتنی است موضوعاتی از جمله پیگیری تامین مسکن فرهنگیان،ساخت کانون فرهنگی و هنری، تامین تجهیزات کارگاهی با توجه به تغییر سرفصل کتب درسی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که زاده رحمانی فرماندار بافق جهت رفع این مسائل قول مساعدت و پیگیری داد.