به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به همراه رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل و مسئول فنی و حرفه ای بافق با فرماندار شهرستان بافق دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار بافق در این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان به عنوان یکی از ارگان های پراهمیت شهرستان یاد کرد.

سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به محور های سند چشم انداز توسعه شهرستان و جایگاه آموزش نیروی کار گفت: با توجه به 5 محور اساسی سند چشم انداز توسعه شهرستان از جمله ایجاد و توسعه صنایع جوار معدنی و جوار ریلی بحث آموزش نیروی کار اهمیت بالایی دارد که فنی و حرفه ای می تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه پیرامون برخی از مشکلات این نهاد قول مساعدت و پیگیری داد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این نشست  از آمادگی این اداره کل در ارائه آموزشهای مهارتی سفارش محور با هدف به توانمند سازی و به فعل  راسندن پتانسیل های موجود در شهر ستان بافق خبر داد.

علی افضلی در ادامه گفت: با توجه به شعار سال 95 ارائه آموزش سفارش محور از اولویت های اساسی این سازمان می باشد  که این مهم باعث شده اکثر آموزش هایی که در شهرستان انجام گرفته است عموما به درخواست صنایع و معادن این شهرستان صورت پذیرد.

وی همچنین با بیان دو هدف اصلی این سازمان مبنی بر توانمند سازی دانشجویان و روستاییان بر ضرورت اولویت بندی آموزش ها و رشته های آموزشی در شهرستان تاکید کرد.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای بافق نیز به بیان گزارش از عملکرد خود پرداخت و گفت: در ایام تابستان امسال بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت در کلاس‌های اوقات فراغت مرکز فنی حرفه‌ای بافق شرکت می‌کنند و ثبت‌نام از این افراد انجام شده است.

کاظم ناظمی افزود: تعهد کاری این مرکز در زمینه اوقات فراغت نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۴۰ هزار نفرساعت رسیده است.

در ادامه این نشست مسئولان به بحث و تبادل نظرپیرامون اولویت های پیش روی و برخی از مسائل و مشکلات این مرکز پرداختند و تصمیماتی اتخاذ شد.