به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ امام جمعه بافق در دیدار اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با اشاره به آیه قرآن در مورد لزوم پیشگیری از اعتیاد افزود: احیاء و نجات یک فرد از آسیب و اعتیاد با احیاء تمامی انسان‌ها برابر است و در این خصوص عزت و آبروی انسان‌های تلاش‌گر در پیشگیری از اعتیاد بهترین ذخیره برای آخرت است.

"حجت الاسلام سلیمانی" با تاکید بر این نکته که مسئله اعتیاد امروزه یک مسئله سیاسی شده است گفت: پس از جنگ تحمیلی دشمن برای ضربه زدن به نظام از روش جنگ نرم برای به دام انداختن جوانان این کشور استفاده کرد که یکی از این برنامه ها مسئله اعتیاد و مواد مخدر است .

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با مواد مخدر و دوری از اعتیاد به نحو مطلوب فرهنگ سازی نشده خاطر نشان کرد : امروزه نسل جوان ما نمی داند چه می خواهد ، هدفش از زندگی چیست و جه باید انجام دهد.

امام جمعه بافق افزود : دشمن در حال سرمایه گذاری روی نسل جوان است بخصوص فرزندان و خانواده های شاهد، و این حرکت یک نوع حرکت سیاسی است و خواهان ضربه زدن به نظام و ارزشهای انقلاب اسلامی هستند.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: ارائه خدمات رفاهی در جامعه و اجرای برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه در محله‌های آسیب‌خیز شهری امري ضروری است و از این رو تلاش در امر پیشگیری از اعتیاد اقدامی ارزشی است كه بايد ضمن پرهیز از توسعه نادرست مدیریت در انجام برنامه‌های اجتماع محور، از تمام ظرفیت و توان مدیریتی برای مدیریت مشکل اعتیاد در شهرستان استفاده كرد.

فرمانده نیروی انتظامی بافق در ابتدای این نشست با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست این فرماندهی در مسئله اعتیاد گفت: کارکنان این فرماندهی طی سه ماهه نخست سال موفق به جمع آوری 173 مورد پاتوق و دستگیری 67 نفر متهم در خصوص توزیع و استفاده مواد مخدر شدند.

سرهنگ فرهاد بیگلری افزود: طی این مدت یک باند حمل قاچاق و 4 شبکه توزیع مواد مخدر در این شهرستان منهدم شده است .

در پایان این دیدار از مسئولان و مدیران موفق در امر پیشگیری ، آموزش و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق تقدیر شد.