دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با فرماندار شهرستان بافق

فرماندار بافق در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص توسعه فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در راستای اقدامات فرهنگي – تبليغي باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در سفر به شهرستان بافق با ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق دیدار و در خصوص مسائل و برنامه های حوزه تبلیغات اسلامی گفتگو کرد.

فرماندار شهرستان بافق در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دولت و یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر، سازمان تبلیغات اسلامی را مجموعه ای برای تبیین و روشنگری مسائل دینی و اسلامی برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مهم دینی، فرهنگی و راهبردی، نقش بسزایی در تربیت و آموزش مبلغین و نشر و تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی  دارد که این مهم به نحو مطلوب در حال انجام است.

ابوالقاسم دهقان، اهمیت دادن به مسائل دینی و تبلیغی و روشنگری جامعه توسط سازمان تبلیغات اسلامی را ضروری دانست و بیان داشت: همانطور که اخیرا به مسائل نانو تکنولوژی و فناوری های نوین اهمیت داده و اعتبارات مالی و هزینه ای ویژه اختصاص داده می شود باید در خصوص وظایف و تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی و در جهت  تبیین مسائل دینی و اعتقادی هم اهمیت داده و در این شرایط فعلی توجه و عنایت لازم معمول گردد.

وی افزود: اگر امروز جامعه در حوه عفاف و حجاب با ضعف هایی روبروست بخاطر ساختار شکنی های دینی و مذهبی  از سوی گروه های معاند نظام اسلامی و بی اهمیت جلوه دادن این امر در سالیان گذشته و عدم برنامه ریزی منطقی و درست مدیران ذیربط  بوده است و باید بدون تعارف گفت  در عمل خیلی جدی نگرفتند و توصیه های رهبر معظم انقلاب را در این راستا بطور کامل اجرا نگردیده است و باید تلاش شود منویات رهبری را دقیق و جزء به جزء اجرا شود.

فرماندار بافق با اشاره به وظايف سازمان تبليغات اسلامي در زمينه نشر و گسترش بسترهای  عفاف و حجاب و تبیین دیدگاههای اسلامی آن، تصریح کرد: در زمينه  عفاف و حجاب باید فرهنگ سازي لازم بر اساس قرآن و احادیث و روایت معصومین صورت گیرد،و در این راستا  باید از علما و طلاب حوزه ها و کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی و ظرفیت مردم در راستای اقدامات فرهنگي - تبليغي استفاده شود، اگر در این حوزه غافل شویم وضعیت نگران کننده خواهد بود.وی تاکید کرد  عملکردها  در این حوزه باید ملموس باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این دیدار یکی از دلایل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را عدم توجه مردم به امر کتابخوانی خواند و گفت: بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود که باید در راستای تحقق این امر، همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت و همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلیمن علیرضا نجیمی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بیشترین اجتماعات مذهبی و فرهنگی استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: گران سنگ ترین سرمایه های اجتماعی از قبیل هیات های مذهبی، مداحان، وعاظ، معتمدین محلات و موسسات قرآنی و فرهنگی تبلیغی مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی است که باید این سرمایه ها حمایت و تقویت شوند تا برای نظام نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شعائر اسلامی و انقلابی توسط دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفته است، برای نسل جوان ما برنامه دارند ؛ اگر برای احیاء شعائر و روشن کردن جوانان و نوجوانان نقش آفرینی و تلاش نکنیم چند سال آینده حسرت از دست دادن فرصت های طلایی امروز را خواهیم خورد در حالیکه دیگر جوان ما از دست رفته است.

حجت الاسلام نجیمی نقش هیات های مذهبی، سخنرانان و موسسات قرآنی و فرهنگی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از این فرصت طلائی که دولت برای انجام کار دینی و تبلیغی، کار فکری و تبیینی و گره گشایی از ذهن نسل جوان مهیا کرده است با کمک هیات ها، موسسات قرآنی و وعاظ برای روشن کردن تفکر جوانان استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد یکی دیگر از مشکلات این نهاد را کمبود نیروی انسانی و خالی بودن 40 درصدی پست های سازمانی بیان کرد و گفت: نیروهای موجود سازمان در شرف بازنشستگی یا مستعد کارهای تبلیغی نیستند که کار مشکل کرده است.

در ادامه این نشست مدیر کل تبلیغات اسلامی در خواست هایی در خصوص تکمیل خانه های عالم شهرستان، مساعدت و همراهی در برنامه های فرهنگی و تبلیغی و اعتبارات شهرستانی را خواستار شد که فرماندار بافق قول هرگونه مشارکت و مساعدت را به این برنامه های فرهنگی و تبلیغی را داد.​​​​​​​

گفتنی است در این دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بافق و جمعی از کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی حضور داشتند.​​​​​​​