به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ افضلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به منظور هماهنگی در خصوص برخی مسائل آموزشی و راه اندازی چند رشته جدید در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بافق با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو نمود.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای یزد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال حمایت از کالای ایرانی ، به برنامه ها وسیاست های  آموزش  فنی  و حرفه ای استان  در سال جاری هم سوبا شعارسال  رونق تولید پرداخت.

محمد زاده رحمانی فرماندار شهرستان بافق اصلی ترین نیاز امروز جامعه را موضوع اشتغال دانست و یکی از مهمترین راهها برای رسیدن به این مهم را کسب آموزش های مهارتی معرفی کرد.

وی ادامه داد: دولت با ایجاد بسترهای لازم زمینه فراگیری مهارت های اولیه وپایه ای را برای ورود به بازار کار از طریق مرکز آموزش فنی وحرفه ای در شهرستان  که نقش قابل توجهی در اشتغال جوانان جویای کار خواهد داشت  فراهم  نموده  است.

فرماندار شهرستان  بافق همچنین با اشاره به جایگاه آموزش های فنی وحرفه ای درکاهش نرخ بیکاری، آمادگی خود را جهت پشتیبانی اعتباری از مرکز آموزش فنی  و حرفه ای شهرستان بافق اعلام  و خواستاربرنامه ریزی لازم جهت برگزاری دوره های صنایع دستی بومی در این مرکز آموزشی شد.

بنابر این گزارش در پایان مقرر شد جلسه ای با صاحبان صنایع و معادن شهرستان بافق با حضور مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برگزار و نسبت به معرفی اهمیت مهارت آموزی و آموزش پرسنل شاغل اقداماتی انجام گیرد.

منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد.