به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ "محمدحسن تشکری" در گردهمایی همایش بحث و بررسی توسعه، عمران و آبادانی بافق با اشاره به پیشینه خصوصی سازی شرکت سنگ آهن، اظهارکرد: در سال ۷۹ اقدام هایی در این زمینه انجام و مسئولین یکسری قول های دادند و مکاتبات و اسنادی وجود دارد و در سال ۹۰ نیز فروش معدن از طریق مزایده دنبال که با پیگیری هاانجام  شده با دستور مقامات لغو صادر شد.

رئیس شورای اسلامی شهربافق ادامه داد: با مطرح شدن واگذاری ۷۱ و نیم درصد سهام معدن به صندوق بازنشستگی فولاد و ۲۸ و نیم درصد در فرابورس شورای شهر درخواست شورای تامین ارائه کرد.

وی افزود: مسایل، مشکلات و گرفتاری های شهر در شورای تامین مطرح گردید و در دیدارهای و نشستی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم ارائه ۲۸ و نیم درصد در فرابورس بطور عملی رقیبی برای صندوق ایجاد می شود.

وی گفت: ظرف هفته های  گذشته شورای شهر به مدارکی دست پیدا کرد که عملا واگذاری و خصوصی سازی شرکت سنگ آهن به این روش غیرقانونی است.

تشکری افزود:  نامه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزیر طیب نیا  با موضوع خصوصی سازی که در آن تصریح شده پروانه های معادن بنام ایمیدرو و متعلق به بیت المال و تضییع حقوق دولت است.
وی تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید که یک شرکت تخصصیست برای خارج شدن از لیست تلاش دارد و جالب اینکه این شرکت که تولیدی ندارد برای خروج تلاش می کند و شرکت سنگ آهنی که تنها امید شهرستان و استان و تنها اهرم استان یزد است باید خصوصی شود.

وی گفت: بر اساس اصل ۴۵ سنگ آهن انفال و بر اساس نامه وزیر همین دولت به وزیر مشابه از اموال دولت است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان بر اساس گفته خودشان ۴۰ هزار بازنشسته و سنگ آهن ۲ هزار نفر که با افزوده شدن ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و پانصد نفر و نهایت ۳ هزار نفر افزایش یابد منت داریم حقوقشان را خودمان می پردازیم  چرا باید بدهی دیگران را ما بدهیم.

تشکری با بیان این مطلب که چرا ما نباید کشف قیمت شویم، گفت: با ارایه ۲۸ و نیم درصد بسیاری از شرکت های رقیب آماده خرید سهام این شرکت هستند چرا که از ارزش آن باخبر هستند.
رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: همانطور که فولاد خصوصی ۳ سال خوابید برداشت مردم تعطیلی این فولاد ، گندله و صنایع است.

وی با تاکید بر احقاق حق مردم، افزود: مردم این برداشت را دارند که آقایان قصد دارند خوراک صنایع را از اینجا ببرند و شهر پس از مدتی نابود می شود و مجبورند برای امرار معاش مانند گذشته برای جمع آوری کتیرا به شهرهای دیگر بروند.

تشکری با اشاره  به زیان های معادن بر سلامتی مردم بافق، عنوان کرد: نامه محرمانه سازمان انتقال خون به فرمانداربافق مبنی بر اینکه خون مردم بافق  بعلت آلودگی قابلیت برداشت ندارد.
رئیس شورای شهربافق با بیان این مطلب که توسعه شهرستان در گرو این معدن است، گفت: معدن بافق باید زنده، فعال و سرپا برای صنایع جوارمعدنی شهرستان بماند.

صحبت های رئیس شورای اسلامی شهر بافق با تشویق های پرشور از سوی شرکت کنندگان تائید شد.