به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی بافق؛ صبح روز گذشته و با حضور پورامینی بخشدار مرکزی، فتاحی رئیس  جمعیت هلال احمر و تعدادی از کارشناسان و دهیاران مبارکه،کوشک،بساب و دولت آباد جلسه ای پیرامون راه اندازی خانه های هلال روستایی در محل دفتر بخشدار مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان از راه اندازی خانه های هلال در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی خبر داد و گفت: پیرو تفاهم نامه مشترک وزارت کشور و جمعیت هلال احمر در تلاش هستیم نسبت به راه اندازی خانه های هلال در روستاهایی که قبلا دارای خانه داوطلبی بودند اقدام نمائیم. وی جلب مشارکت مردمی، انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی، ساماندهی جوانان برای فعالیت های امدادی و داوطلبی به ویژه در مواقع بحران را بخشی از مزیت های این طرح عنوان کرد.

در ادامه کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان به تشریح دستورالعمل راه اندازی خانه های هلال پرداختند.

سپس پورامینی بخشدار مرکزی و دبیر ستاد حوادث ‌شهرستان، با اشاره به ضرورت تقویت این نهاد در روستا خصوصا روستاهای با بعد مسافت زیاد جهت واکنش سریع در مدیریت بحران و هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه در روستاها،ضمن قول مساعدت از منابع بخشداری در تقویت خانه های هلال از دهیاران خواست تا همکاری لازم در اجرای این طرح را داشته باشند.

در پایان این جلسه فرم داوطلبی هلال احمر توسط رئیس جمعیت هلال احمر به بخشدار مرکزی اهدا شد.