به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ،" سید مهدی طلایی مقدم " در پایان هفته سلامت ضمن بازدید از مرکز نگهداری معلولان نیلوفر بافق با فعالیتها و مشکلات این مرکز آشنا شد.

فرماندار بافق با دیدار از بخشهای مختلف مرکز، از نزدیک با معلولین دیدار کرده و از زحمات کارکنان خدوم این مرکز در ارائه خدمات صادقانه به معلولین تقدیر کرد.

وی همچنین در زمینه همکاری لازم برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی پرسنل مرکز قول مساعد و پیگیری تا رسیدن به نتیجه داد.

مدیر امور فنی مرکز معلولین نیلوفر بافق با اشاره به فعالیتهای این مرکز گفت: این مرکز در سال 73 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در این مرکز 47 کودک دختر معلول نگهداری می شوند که اقدامات نگهداری و توانبخشی آنها صورت می گیرد.

"دنیا حیدری" افزود: این کودکان اغلب سن بالای 14 سال دارند که از خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و یا بصورت سرراهی می باشند.

وی با اشاره به وضیعت ذهنی معلولان در این مرکز گفت: 25 نفر از معلولین بچه های پناهگاهی هستند و زندگی نباتی دارند ، حدود 7 نفر تربیت پذیرند و بیش از 6 نفر آموزش پذیر هستند و قابل انتقال به مراکز آموزشی هستند.

حیدری به " رسول امامزاده ای" تنها معلول پسر این مرکز اشاره کرد و تصریح کرد : رسول جزء محدود معلولینی است که ضریب هوشی بسیار بالایی دارد ولی به دلیل حضور در محیط نامناسب دچار فقر محیطی شده است.

این کارشناس روانشناسی عمومی عنوان کرد : رسول با توجه به اینکه یک معلول جسمی –حرکتی است قادر است با لب و دهان خود فعالیتهایی از جمله نوشتن ، کارکردن با کامپیوتر و لب تاپ ، کار با تلفن همراه و اغلب بازی های فکری را انجام دهد.

مدیر امور فنی مرکز نیلوفر بافق ضمن تاکید بر آمار بالای معلولین در بافق خاطر نشان کرد : شهرستان بافق با توجه به همجواری با معادن سبب شده تا 2درصد از جمعیت این شهر دچار معلولیتهای زیست محیطی شوند.

وی در پایان با اشاره به کمبود امکانات و نبود فضای مناسب جهت نگهداری معلولان تصریح کرد: از همه خیرین درخواست داریم با کمکهای خود این مرکز را در اجرای اهداف سازمانی خود در جهت توانبخشی و بازتوانی معلولین عزیز یاری کنند.