به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مدیر مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور بافق با فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

نسرین مشایی در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: خوشبختانه به خاطر وجود سابقه پژوهش ها، دانش فنی و زیرساخت های لازم در امر تکثیر ماهی تیلاپیا، شهرستان بافق در این زمینه پیشتاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به مجوز هایی که در این زمینه صادر شده و همچنین اشتیاق سایر استان های کشور جهت سرمایه گذاری در این بخش و با استفاده از منابع آبهای لب شور می توان شهرستان بافق را به قطبی برای تولید بچه ماهی تیلاپیا تبدیل  نمود.

مشایی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم انتقال تجارب و دانش فنی به بخش خصوصی بصورت اصولی انجام و در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت بخش خصوصی در این مورد باشیم. هم اکنون زیرساخت ها و ظرفیت تولید مناسبی در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور شهرستان بافق وجود دارد که با حمایت و توسعه این مرکز می تواند تا 500 هزار بچه ماهی درماه افزایش یابد.

در ادامه این دیدار ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با سرمایه گذاران این بخش اظهار داشت: ما آین آمادگی را داریم که با ارائه تسهیلات با بهره کم و بازپرداخت بلند مدت از علاقه مندان در سرمایه گذاری این بخش حمایت کنیم.

وی همچنین افزود: جهت توسعه مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور بافق نیز تلاش می کنیم تا سهمی هم در اعتبارات شهرستان به این بخش اختصاص دهیم.