به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق به نقل از سایت آفتاب بافق؛ مراسم جشن چهارشنبه آخر سال امشب با حضور محمد زاده رحمانی فرماندار بافق و رضا فلاح مدیر روابط عمومی شرکت سنگ اهن در سرای رحمت بافق برگزار شد.

اجرای گروه فانوس شب به سرپرستی امیر علی رسولی فرد، نمایش گروه کمدین، پريدن از روي آتش، برگزاری مسابقات شاد و متنوع و... از جمله برنامه های این جشن بود.

در این مراسم فرماندار بافق در گفتگویی کوتاه با خبرنگار آفتاب بافق پیرامون آیین کهن ایرانیان در شب چهارشنبه سوری گفت: چهارشنبه سوری جشن اصیل ایرانیان ریشه چندین هزار ساله دارد که توسط مردم کشور ما برگزار می شود.

وی افزود: در زمان های گذشته مردم در آخرین چهارشنبه سال بر پشت بام های خود می رفتند و آتش روشن مي كردند تا روح مردگان آنها با ديدن روشنايي آتش منزل گذشته خود را پيدا و به دیدار اهل خانه بروند.

زاده رحمانی با بیان اینکه  آداب و رسوم ایرانیان همچون گنجینه ای است که باید به نسل های آینده منتقل کرد، تصریح کرد: سنت های کهن ما ریشه در خاک ایران زمین دارد و فرزندان ما همیشه باید به خود افتخار کنند که چنین مراسمی از نیاکان به آنها رسیده است چرا که هیچ کدام از کشورهای دنیا همانند ایران از چنین سنت های اصیل و سرشار از معنا و محتوا برخوردار نیستند.

در پایان فرماندار بافق با آرزوی شبی به یاد ماندنی برای همه مردم گفت: امیدوارم رخسار هیچ کس در سال پیش رو زرد نباشد و همه زردی ها براي این آتش باشد و نیز سرخی آتش بر روی تمام رخسارها و گونه ها  به چشم بخورد.