به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در این آیین که با حضور معاون فرماندار، فرمانده ناحیه بسیج و جمعی از مسئولین در دبیرستان نمونه حضرت معصومه(س) برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت:خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا جوانان ما در تمامی فعالیت ها و فناوری های روز دنیا پیشرو هستند که این باعث ناراحتی و پریشانی دشمنان ما شده است.

"علی اصغر رنجبر" در ادامه به رشد علمی و پیشرفت جوانان در عرصه های مختلف علمی اشاره کرد و افزود: جوانان ما امروز در سطح دنیا بالاترین رتبه پیشرفت و رشد علمی را دارا هستند.

در ادامه معاون فرماندار ضمن تسلیت در گذشت یکی از فرهنگیان ایثارگر و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت:ما همه بدهکار به شهدا هستیم شهدایی که با ایثار و از خودگذشتگی از بزرگترین کالا و سرمایه خود گذشتند که ما امروز در رفاه و آسایش باشیم.

"محمد علی طالعی" با اشاره به رشادت ها و دلاوری های جوانان در  دوران دفاع مقدس گفت: ما باید قدردان ایثار و جانفشانی شهدا باشیم که با خون خود نگذاشتند ذره ای از خاک عزیز میهنمان به دست بیگانگان بیفتد.

در ادامه فرمانده ناحیه بسیج بافق به چرایی آغاز جنگ تحمیلی توسط دشمنان اشاره کرد و افزود : با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما سیلی محکمی از اسلام خوردند انقلاب اسلامی که شعارش جهانی شدن و صادرشدن به تمام جهان بود و همین عامل باعث ترس ونگرانی دشمنان شد و آنهار بر واداشت که با هر ترفندی جلوی آن را بگیرند.

"سرهنگ رضا جمالی" با بیان علل عدم موفقیت دشمنان در جنگ تحمیلی افزود: ایمان ،اعتقاد دینی ،ولایت فقیه و فرهنگ اسلامی ملت ما بود که توانستیم هشت سال مردانه جلوی زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستیم و به پیروزی برسیم.